صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

درگیری مرگبار  2 پسرعمو
در شهرستان شوش
پسر جوان که در یک درگیری خونین پسرعمویش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود در یک عملیات پلیسی دستگیر شد. سرهنگ روح الله یاری رئیس پلیس شوش گفت: در پی وقوع درگیری مرگبار در منطقه میان‌آب شهرستان کرخه و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس انتظامی و آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با حضور سریع مأموران پلیس و تحقیقات به عمل آمده هویت قاتل که پسر عموی مقتول می‌باشد شناسایی و کمتر از 6 ساعت در عملیات منسجم در مخفیگاهش دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شوش با اشاره به کشف یک تیغه چاقو به کار رفته در قتل، گفت: متهم در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

قتل مرد شیرازی
به دست پسر 21 ساله
پسر جوانی که در اقدامی مرگبار مردی 38 ساله را در فسا به قتل رسانده بود پس از دو روز زندگی پنهانی زمینگیر شد.
سرهنگ محمدهاشم قسام رئیس پلیس فسا گفت: سه‌شنبه هفته گذشته در پی گزارش اورژانس بیمارستان به مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر پذیرش فردی مجروح با سلاح سرد، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
وی با بیان اینکه مجروح به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرده است، ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد متوفی که 38ساله بود، با جوانی 21 ساله اختلاف شخصی داشته و توسط وی با اسلحه سرد، مجروح شده و به قتل می‌رسد. سرهنگ «قسام» به تشکیل اکیپ پلیس برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم به قتل اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی و فنی موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و کمتر از 48 ساعت پس از قتل، وی را در بخش شیبکوه دستگیر کرده و به دادسرا تحویل دهند. سرهنگ «قسام» خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ترویج فرهنگ بیگانه از طریق فضای مجازی، ماهواره و...، تبعات منفی و تأسف‌باری نظیر این قتل را در پی خواهد داشت.

زورگیری سارق خشن
از 100 زن تهرانی
سارق جوان که 100 زن را هدف زورگیری‌های وحشت آور قرار داده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد. سرهنگ محمد قاسم طرهانی رئیس پلیس شهرری گفت: در پی  ِاشراف اطلاعاتی مأموران کلانتری 168 سیزده آبان محل اختفای یکی از سارقان حرفه‌ای را که به شیوه زورگیری اقدام به سرقت طلاجات از بانوان در نقاط مختلف تهران می‌کرد در محله سیزده آبان شناسایی کردند. وی افزود: پس از مراقبت‌های شبانه‌روزی و انجام هماهنگی‌های لازم سرانجام در 5 تیرماه سال‌جاری تیم عملیات به مخفیگاه متهم اعزام شدند و در یک عملیات منسجم متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده متهم 40 ساله به بیش از 100 فقره زورگیری از بانوان در سطح شهر تهران به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال اعتراف کرد که برای بررسی بیشتر، پرونده به همراه متهم تحویل پلیس آگاهی شهرستان ری شد. سرهنگ طرهانی، با اشاره به اینکه پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تأمین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار داریم با رعایت هشدارهای پلیسی در زمینه پیشگیری از سرقت در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

25 کشته در آتش‌سوزی مرگبار اتوبوس جشن عروسی
تصادف اتوبوس حامل میهمانان مراسم عروسی در غرب هندوستان، دست کم ۲۵ کشته برجای گذاشت. بر اساس اعلام مقامات ایالت ماهاراشترا در غرب هندوستان، در پی تصادف و آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس حامل میهمانان جشن عروسی، دست کم ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند. بابورائو ماهامونی، معاون رئیس پلیس شهر بولداهانا در ایالت ماهاراشترا گفته است که این حادثه در آزادراه رخ داده و مصدومان به بیمارستانی نزدیک منتقل شده‌اند. پلیس بر این باور است که اتوبوس مذکور به‌دلیل بارش باران حوالی ساعت ۲ بامداد دیروز(شنبه) به وقت محلی دچار حادثه و سپس حریق شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی