صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

شهادت حسن قورزایی  در حمله تروریست‌ها
آمادگی مرزبانان در مرز سراوان منجر به عقب‌نشینی تروریست‌های کوردل شد.
شامگاه دوشنبه، گروهی از اشرار و تروریست‌های کوردل که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرز سراوان استان سیستان و بلوچستان به قصد ایجاد ناامنی در این استان را داشتند با مقابله جانانه مرزبانان فراجا روبه‌رو شده و فرار را بر قرار ترجیح داده و به خاک کشور همسایه متواری می‌شوند. بر اساس این گزارش، این درگیری در میل مرزی 1390 هنگ مرزی سراوان به وقوع پیوسته که متأسفانه در جریان این درگیری استواردوم حسن قورزایی بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حمله خونین به مربی تیم ملی ایران
در اتوبان مدرس
مربی تیم ملی در اتوبان مدرس تهران، مورد حمله 3 سارق موتورسوار قرار گرفت. سارقان پس از شکستن شیشه خودروی او، گردنبند وی را به سرقت بردند. عصر دوشنبه حمید مطهری یکی از مربیان تیم ملی فوتبال در اتوبان مدرس مورد حمله سارقان قرار گرفت. در این درگیری 3 موتورسوار زورگیر با کمین برای مطهری، ابتدا آیینه خودروی او را شکستند و به محض اینکه مربی تیم ملی شیشه را پایین داد که ببیند چه اتفاقی افتاده است، به او حمله کردند. این حمله با مقاومت مطهری روبه‌رو شد اما در نهایت سارقین، گردنبند مربی تیم ملی را به سرقت بردند. حمید مطهری با حضور در کلانتری اعلام شکایت کرده و تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه دارد.

مرگ سارق فراری در اتوبان نواب
سارق حرفه‌ای در صحنه فرار در اتوبان نواب با نیسان آبی تصادف کرد و به کام مرگ فرو رفت. سرهنگ «محمد گودرزی» رئیس پلیس پیشگیری تهران در خصوص وقوع تصادف در بزرگراه نواب تهران و فوت یک سارق گفت: صبح روز دوشنبه در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری 108 پلیس پیشگیری در محدوده خیابان «رودکی» تهران در حال گشتزنی بودند که به خودروی پراید نوک مدادی تک سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد، خودروی سواری چندی قبل از محله هفت چنار به سرقت رفته است و سرنشین آن سارق حرفه‌ای خودرو است که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود. رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: سرنشین خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بدون توجه به فرمان‌های پلیسی بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری شد و با اجرای طرح مهار سارق، عملیات تعقیب سارق آغاز شد و مأموران پس از شلیک چند تیر هوایی و توجه نکردن راننده خودرو به فرمان‌های پلیسی، لاستیک خودروی سارق را مورد هدف قرار می‌دهند و خودروی سارق پس از شلیک پلیس به لاستیک آن در کنار بزرگراه «نواب» متوقف می‌شود. این مقام انتظامی گفت: با توقف خودرو، متهم بلافاصله از خودرو پیاده و وارد بزرگراه نواب می‌شود که در همین حین با خودروی نیسان تصادف می‌کند و مصدوم می‌شود. سرهنگ معظمی به حضور مأموران پلیس راهور و عوامل امدادی اشاره کرد و ادامه داد: با حضور عوامل اورژانس مشخص شد که متهم بلافاصله پس از تصادف در محل حادثه فوت کرده است. رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: با ادامه تحقیقات پلیسی هویت سارق شناسایی شد و با اخذ دستور قضایی سیر مراحل قانونی در حال اجرا است.

بازداشت عامل هتاکی به ساحت مقدس
امام شیعیان در سوادکوه
فرد هتاک به ساحت مقدس امام شیعیان در فضای مجازی که اقداماتی علیه نظام انجام می‌داد با دستور دادستانی دستگیر شد. محمد خانلری دادستان سوادکوه گفت: مدتی پیش شخصی که با نسبت دادن حدیث جعلی به امام حسن مجتبی(ع) در فضای مجازی به ساحت مقدس ایشان اهانت کرده بود با دستور قضایی و پس از تحقیقات انجام شده از سوی دستگاه امنیتی، شناسایی شد. وی افزود: ضمناً این فرد علاوه بر اقدام به هتاکی نسبت به امام شیعیان در فضای مجازی با انتشار مطالبی اقدام به تبلیغ علیه نظام نیز کرده بود. دادستان سوادکوه گفت: این فرد با انتشار اکاذیب در شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی، موجب تشویش اذهان عمومی شده بود. خانلری افزود: این فرد همچنین با نسبت دادن حدیث جعلی به امام شیعیان و ارتکاب این فعل حرام، موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی در شهرستان شده بود و پس از تحقیقات و شناسایی، متهم دستگیر و بعد از تفهیم اتهام بازداشت شد تا سایر مراحل طی شود.

قاتل با کمک خانواده مقتول خانه‌دار شد
اولیای دم مقتول در دزفول پس از گذشت از قصاص، مبلغ دیه‌ای را که توسط خیرین جمع‌آوری شده بود، برای خرید خانه به خانواده قاتل بخشیدند.
علی دهقانی رئیس دادگستری خوزستان گفت: چند سال پیش قتلی در شهرستان دزفول رخ داد و قاتل پس از دستگیری و طی مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شد که با رضایت اولیای دم، کار نیک دیگری نیز صورت گرفت.
وی افزود: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح دزفول در این مدت برای اخذ رضایت اولیای دم تلاش زیادی کردند که خوشبختانه در ایام دهه مبارک کرامت و با حضور خادمان حرم منور و مطهر امام رضا(ع) خانواده مقتول به حرمت امام رئوف، از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند.
دهقانی ضمن قدردانی از گذشت خداپسندانه اولیای دم در بخشیدن قاتل اظهارکرد: با توجه به وضع مالی بسیار ضعیف این محکوم و دارا بودن 4 فرزند، دیه تدارک دیده شده توسط خیرین برای خانواده مقتول، برای تهیه منزل به قاتل اهدا شد.
 طبق اعلام شورای حل اختلاف خوزستان، ۹۰ پرونده قضایی در سال گذشته در خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.
همچنین بر اساس اعلام رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تنها در دو ماه اخیر و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» ۲۵ پرونده قضایی در استان به صلح و سازش ختم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی