صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث کوتاه

متهم فراری را شناسایی کنید
فرماندهی انتظامی استان با انتشار تصویر متهم متواری «سعید پرتوی آقجه» از مردم خواست تا در صورت مشاهده این فرد، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
این متهم به مشخصات سعید پرتوی آقجه متواری و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.
بنا به درخواست مرجع قضایی، تصویر بدون پوشش این متهم در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا کسانی که متهم را مشاهده  کردند یا اطلاعاتی از وی دارند، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

روشن شدن سیمکارت مرد گمشده بعد از 3 سال
با گذشت 3 سال از گم شدن ناگهانی مرد جوان تهرانی یک مظنون در پرونده او دستگیر شد. 3 سال قبل مرد جوان با مراجعه به پلیس گم شدن برادرش را اعلام کرد و به این ترتیب رسیدگی به این پرونده در دستور کار بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. تحقیقات لازم برای یافتن ردی از مرد گمشده آغاز شد اما هیچ نشانی از او یافت نشد تا اینکه چند روز قبل سیمکارت تلفن همراه مرد جوان گمشده در گوشی یک مرد جوان روشن شد و این فرد بلافاصله شناسایی و دستگیر شد. روز گذشته این مرد در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی بازپرس وحید ناصری قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «چند روز قبل این سیم کارت را از یک دستفروش در خیابان مولوی خریدم و نمی‌دانستم متعلق به چه کسی است.من صاحب سیمکارت را نمی‌شناسم و هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارم.» با دستور بازپرس جنایی تحقیقات در پرونده برای روشن شدن راز ماجرا در دستور کار قرار دارد.

برق جان سارق جوان را در مدرسه گرفت
سارق جوان که قصد سرقت از یک مدرسه را داشت دچار
برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد. شامگاه یکشنبه 4 تیرماه امسال طی تماس تلفنی با پلیس 110آبادان گزارشی مبنی بر یک مورد برق گرفتگی در سرویس بهداشتی یک مدرسه در منطقه هلال بریم آبادان گزارش شد و مأموران کلانتری11ولیعصر همراه مأموران دایره جنایی پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران و نیروهای امدادی در محل حادثه و بررسی موضوع مشخص شد، فرد مجهول الهویه که به دلیل برق گرفتگی سوخته شده بود و صورتش قابل شناسایی نبود برای سرقت کابل وارد سرویس بهداشتی مدرسه‌ای شده و در حین سرقت دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.  در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

شلیک مرگبار داماد به برادرزن در دلفان
پسر جوان در درگیری خانوادگی دست به اسلحه شد و برادرزنش را با شلیک گلوله به قتل رساند. سرهنگ نجف علی بارانی فرمانده انتظامی دلفان گفت: در پی اعلام پلیس ۱۱۰ مبنی بر درگیری دسته جمعی منجر به تیراندازی در یکی از روستاهای اطراف دلفان، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند. وی افزود: متأسفانه در این درگیری خانوادگی داماد خانواده با یک قبضه سلاح کلت، ۳ نفر را مجروح می‌کند و از محل متواری می‌شود. فرمانده انتظامی شهرستان دلفان گفت: مجروحان بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند که یکی از مجروحان که برادرزن مرد مسلح بود به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می‌کند. وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی و هماهنگی قضایی، مأموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی شهرستان در یک عملیات رعدآسا و مقتدرانه ۳ نفر از عاملان نزاع را که به استان همجوار متواری شده بودند دستگیر کردند. سرهنگ بارانی بیرانوند در پایان ضمن هشدار به افراد مخل نظم و امنیت و تأکید بر اینکه شهروندان برای حل اختلافات خود از طریق مراجع قانونی اقدام کنند، اظهار داشت: پلیس با افرادی که به هر نحو بخواهند به امنیت و آسایش مردم خدشه‌ای وارد کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

پایان فرار قاتل 2 مرد پس از 25 سال در ایلام
قاتل فراری که 25 سال قبل با شلیک گلوله 2 مرد را در ایلام به قتل رسانده بود دستگیر شد. قاتل دو فقره قتل در استان ایلام پس از 25 سال زندگی مخفیانه سرانجام در عملیات هوشمندانه کارآگاهان این پلیس شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ «عبدالرضا رخشان» رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: در پی وقوع دو فقره قتل در استان ایلام در 29 آذر ماه 1377و فرار متهم و آغاز زندگی مخفیانه وی در استان‌های همجوار تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه داشت. وی افزود: در ادامه با تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی قاتل شناسایی شد و طی هماهنگی و اخذ نیابت قضایی لازم عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی به مخفیگاه متهم در استان خوزستان اعزام شدند و طی یک عملیات منسجم پلیسی متهم دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد. این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که در برابر مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به بزه انتسابی مبنی بر تیراندازی در سطح استان لرستان و دو فقره قتل در استان ایلام با انگیزه اختلاف ملکی با اسلحه اعتراف کرد. سرهنگ رخشان با بیان اینکه با هوشمندی و تیزهوشی بالای کارآگاهان پلیس آگاهی استان راز این پرونده قتل بالاخره بعد از سال‌ها پایان یافت اظهار داشت: پس از اینکه متهم صراحتاً به دو فقره قتل در سال 1377 اعتراف کرد بازسازی صحنه جرم انجام و متهم پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

برق جان مرد جوان را گرفت
مردی ۳۶ ساله هنگام کار با دستگاه بالابر در خیابان سنایی مشهد به علت برق گرفتگی جان باخت. سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد گفت: در پی اعلام یک مورد حادثه برق گرفتگی در خیابان سنایی مشهد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله مأموران کلانتری سناباد به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. فرمانده انتظامی مشهد افزود: با حضور مأموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد ۳۶ ساله‌ای هنگام کار با دستگاه بالابر بر اثر اتصالی سیم‌های دستگاه دچار برق گرفتگی شده و فوت کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی