صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث ویژه

بازداشت 3 زن و مرد در پرونده جسد زنانه در خزانه
3 زن و مرد در پرونده جسد مثله شده زنانه در محله خزانه، دستگیر شدند.
به گزارش «ایران»، صبح روز یکشنبه 4 تیرماه امسال اهالی محله خزانه با یخدان یونولیتی‌ای مواجه شدند که در گوشه‌ای رها‌سازی شده بود. وقتی از روی کنجکاوی در یخدان را باز کردند، شوک و وحشت سراسر وجود آنها را گرفت. دست و جسد مثله شده‌ای داخل یخدان بود.
موضوع بلافاصله به مأموران کلانتری خزانه مخابره شد و با اعلام این خبر به بازپرس کشیک قتل، موضوع در دستور کار جنایی قرار گرفت. به این ترتیب کارآگاهان پلیس برای روشن شدن راز ماجرا تحقیقات خود را آغاز کردند.
دوربین‌های مداربسته موجود در محل مورد بازبینی قرار گرفتند و مشخص شد ساعتی قبل از کشف جسد، راننده یک وانت جسد را به آن محل منتقل کرده و از مهلکه گریخته است.
این مرد که حدوداً 60 سال سن دارد با پیگیری‌های کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شد و همچنین همسر این مرد و پسر 30 ساله‌اش نیز به اتهام همدستی با او شناسایی و دستگیر شدند.
در حالی که متهمان هنوز اعترافی درباره این جنایت نکرده‌اند، مشخص شد که از زمان قتل بیش از 20 روز می‌گذرد و جسد دچار جمود نعشی و فساد شده است. در ابتدا گفته شده بود که قسمت‌هایی از جسد سوخته است اما بعداً مشخص شد که حالت سوختگی روی پوست به خاطر فساد نعشی است.
به این ترتیب تلاش برای بازسازی اثر انگشت مقتول و احراز هویت او ادامه دارد.
سرهنگ مرتضی نثاری معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در خصوص این خبر این‌طور توضیح داد:«چندی قبل جسد مثله شده زن جوان دیگری در میدان آزادی تهران کشف شد اما این دو قتل مشابه ارتباطی با یکدیگر نداشته و فرضیه سریالی بودن قتل‌ها منتفی است.»
خودکشی دختر جوان جلوی چشم زن همسایه‌شان
دختر جوان در محله سعادت‌آباد از طبقه ششم پایین پرید.
به گزارش «ایران»، خانه‌شان در خیابان بنفشه سعادت‌آباد بود. چند وقتی می‌شد که این دختر جوان در طبقه ششم یک برج ساکن شده بود. آپارتمان روبه‌رویی‌شان زن میانسالی بود که هر روز صبح برای خواندن نماز که بیدار می‌شد، پرده آشپزخانه را کنار می‌زد و به کوچه خالی از جمعیت خیره می‌شد.
این کار هر روز خانم همسایه بود و از دیدن آرامش صبحگاهی لذت می‌برد اما صبح دیروز دوشنبه 5 تیرماه، صحنه‌ای که خانم همسایه دید، تصویر آرامش‌بخش همه روزهای قبل را از ذهن او شست و حالا او شوکه و بهت‌زده از دیدن صحنه یک خودکشی دردناک آشفته است.
مثل همیشه از شیشه پنجره به کوچه‌ها و ساختمان‌ها چشم دوخته بود که دید چراغ یکی از آپارتمان‌های ساختمان روبه‌رویی روشن شد. دختر جوانی به بالکن خانه آمد. زن همسایه دید که این دختر چند بار به داخل خانه رفت ولی چند ثانیه بعد برمی‌گشت و لبه بالکن می‌ایستاد. دوباره می‌رفت و باز برمی‌گشت و چند بار همین کار را تکرار کرد.
رفتارش برای خانم همسایه عجیب بود و به او خیره شده بود. ناگهان دید که دختر با سرعت به سمت بالکن خانه پرید و این بار خودش را از طبقه ششم ساختمان پایین انداخت.

قتل فجیع راننده تاکسی در اتوبان یاسینی تهران
جسد راننده تاکسی که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود، در حاشیه اتوبان یاسینی تهران کشف شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در گرگ و میش هوای سحرگاه دیروز 5 تیر‌ماه، خودروهای عبوری در اتوبان یاسینی صحنه جنایت دردناکی را شاهد بودند.
جسد مرد 61 ساله‌ای کنار جوی آب در حالی که با ضربات متعدد چاقو به طرز هولناکی به قتل رسیده و غرق در خون روی زمین افتاده بود، مشاهده می‌شد.
 سپس رسیدگی به موضوع در دستور کار محمد‌مهدی براعه، بازپرس کشیک قتل قرار گرفت. مشاهدات اولیه حکایت از آن داشت که گلوی مقتول بریده شده و ضربات چاقو به شکم و پهلوی او اصابت کرده است.علاوه بر این، 8 ضربه کاری چاقو هم به کمر مقتول خورده بود.
درتحقیقات ابتدایی کارنامه یک تاکسی در جیب او پیدا شد.
استعلام وضعیت این کارنامه نشان می‌داد باطل شده اما این فرد صاحب یک تاکسی است، همچنین هویت مقتول از روی کارت‌های شناسایی که همراه داشت، مشخص شد.تحقیقات ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی