صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبـــار

زنگ خطر افزایش تجارت «تریاک»
فرمانده کل انتظامی کشور ضمن بیان اینکه افزایش قیمت تریاک باعث بیشتر شدن این تجارت کثیف شده است، افزایش کشت تریاک در افغانستان از یک طرف و افزایش تولید موادمخدر صنعتی از طرف دیگر را زنگ خطرهایی دانست که باید نسبت به جلوگیری و مقابله با آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم. سردار رادان در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: امروز ما با موضوع مواد مخدر روبه‌رو هستیم که به واسطه تجارتی پرسود، اژدهای چند سر مافیا، تلاش در وجود، ظهور و بروز دارد. فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به سخنان دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره افزایش کشت ۳۲ درصدی تریاک در افغانستان گفت: این امر زنگ خطری است که نشان می‌دهد مقابله هم باید جدی‌تر باشد چرا که میزان درگیری در جهان و بین جوانان هم رو به افزایش خواهد گذاشت؛ اگر برای این امر برنامه‌ای ارائه نشود باید بپذیریم که در آینده تعداد مردم و جوانان درگیر با مواد مخدر، چه از جنس موادمخدر سنتی و چه صنعتی بیشتر خواهد شد.


کنترل جرائم موادمخدر
در فضای مجازی
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باتوجه به تأکید رئیس جمهور، راهبرد ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در صدر اولویت‌های مبارزه با مواد مخدر کشور قرار دارد.
سردار اسکندر مؤمنی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه گزارش‌های جهانی حاکی از آن است که قاچاق و مصرف مواد مخدر و متامفتامین‌ها همچنان در جهان در حال گسترش است، گفت: شواهد نشان دهنده افزایش استفاده از اینترنت در تجارت و قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان‌ها در جهان است. وی افزود: در منطقه ما براساس گزارش unodc کشت تریاک در افغانستان در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که افغانستان بیش از ۸۰ درصد تریاک جهان را تأمین می‌کند. وی با بیان اینکه کنترل جرائم موادمخدر در فضای مجازی را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از موضوعات کلیدی ستاد در یک سال اخیر نام برد، گفت: تلاش برای ایجاد اشراف اطلاعاتی بر فضای مجازی به‌منظور کنترل و مقابله با جریان‌های ترویج و عرضه موادمخدر و روان‌گردان‌ها از جمله راهبردهای ستاد در این موضوع است.

جستجو
آرشیو تاریخی