صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

حکم اعدام قاتل
شهید مریدی صادر شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم اعدام برای قاتل شهید مریدی خبر داد.
پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل «شهید سعید مریدی» در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان میناب، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور حکم اعدام برای متهم این پرونده پس از حدود ۲ ماه از وقوع این جنایت خبر داد.
مجتبی قهرمانی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان از ابتدای وقوع این حادثه، رسیدگی ویژه و سریع به پرونده را در دستور کار خود قرار داد و تمام مراحل از جمله تحقیقات و ضوابط مندرج در آیین دادرسی کیفری را با رعایت مواعد قانونی اجرا کرد.
وی با بیان اینکه پس از تکمیل روند تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست و همچنین معرفی وکیل تعیینی از سوی متهم و اعطای مهلت برای ارسال لوایح تکمیلی از سوی وکیل متهم با رعایت مقررات مندرج در آیین دادرسی کیفری، در نهایت دادگاه انقلاب شهرستان میناب پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی کرد.
بر اساس حکم صادره، دادگاه انقلاب به استناد ماده ۴۵ الحاقی به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و مواد ۱، ۱۱، ۱۷ و ۴۱ قانون مبارزه با مواد مخدر و مواد ۱۶۰، ۲۱۱ و ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به همراه ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، متهم این پرونده را در حکم مفسد فی الارض تلقی کرده و به اعدام محکوم کرده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام خواهی در مدت زمان مقرر را دارد، خاطرنشان کرد: با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان هرمزگان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهم یا وکیل مدافع وی به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
گفتنی است، «شهید سعید مریدی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در ۲۲ فروردین ماه امسال حین انجام مأموریت در جریان درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر دچار مجروحیت شدید شد و به‌رغم تلاش‌های پزشکان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسمومیت همزمان 9 دانش‌آموز اردکانی در استخر
گاز کلر سبب تنگی نفس و سرفه‌های شدید ۹ دانش‌آموز اردکانی شد و در نهایت نیز با اعزام نیروهای اورژانس، این دانش‌آموزان راهی بیمارستان شدند.
احمد دهقان رئیس اورژانس یزد گفت: بعدازظهر شنبه طی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان اردکان، مبنی بر تنگی نفس چند نوجوان با شک بر رخداد حادثه مسمومیت با گاز کلر در یکی از استخرهای سرپوشیده این شهرستان دو کد امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: پس از حضور عوامل امدادی اورژانس در محل، اقدامات اولیه درمانی برای ۹ مددجو انجام و با بهبودی علائم 4 نفر از مددجویان، در نهایت 5 نوجوان حادثه‌دیده برای ادامه روند درمان به بیمارستان ضیایی اردکان منتقل شدند.
دهقان یادآور شد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوب است و بزودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

مرگ دردناک پسر جوان
در دام زورگیر خیابانی
سارق زورگیر موجب جان باختن پسر جوان شد.
به گزارش «ایران»، غروب روز شنبه 3 تیر ماه امسال رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک پسر جوان در محدوده بازار تهران در دستور کار محمدرضا صاحب جمعی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.
در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که این جوان ایرانی به نام وحید به همراه 3 دوست خود در حال قدم زدن در خیابان بودند که ناگهان یک موتور سوار به قصد زورگیری به آنها حمله کرده است.
این در حالی بود که زورگیر موتورسوار چاقو در دست داشت و همین سبب ترس و وحشت وحید و دوستانش شد که پا به فرار گذاشتند.اما جوان موتورسوار آنها را تعقیب کرد که در همان لحظه وحید با شدت به زمین خورد و این برخورد سبب مرگ او شد.
رسیدگی به این پرونده برای روشن شدن راز جنایت و نحوه زمین خوردن مرگبار وحید در دستور کار تیم جنایی قرار دارد و مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در صدد پیدا کردن ردی از زورگیر موتورسوار هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی