صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

مدیرعامل بانک پارسیان مطرح کرد

اصلاحات نظام کارمزد باید به نفع همه شبکه پرداخت باشد


نظام کارمزد باید به نفع همه عوامل و عناصر شبکه پرداخت اصلاح شود. به عبارتی عواملی که در ساختار و فرایندهای شبکه پرداخت حضور دارند و هزینه و زمان صرف می‌کنند، باید برای تداوم حیات و بهبود در ارائه خدمات از منافع و درآمدهای حداقلی آن نیز برخوردار شوند.
کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان اظهار کرد: با مصوبه اخیر بانک مرکزی مدل جدید نظام کارمزدها به الگوی شبکه‌های پرداخت بین‌المللی نزدیک‌تر شده است. چنین تغییراتی نظام بانکی را نسبت به نظامات سایرکشورهای مشابه دنیا به‌روزتر کرده و موجب ارتقای رتبه کشور می‌شود. همچنین نظام جدید کارمزدی موجب افزایش سرمایه‌گذاری بانک‌ها در شبکه پرداخت نیز می‌شود. با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید و با ارتقا و به‌روزرسانی شبکه پرداخت شاهد افزایش کیفیت خدمات و گسترش آن باشیم.
وی افزود: نکته مهمی که باید به‌عنوان نماینده بانک‌های خصوصی ضمن تشکر از اهتمام حوزه فن‌آوری بانک مرکزی در خصوص انجام کار سنگین بخشی از اصلاحات نظام کارمزد‌های الکترونیکی عرض کنم این است که سالیان زیادی بود که دست اندرکاران به‌دنبال اصلاح چنین موضوعاتی بودند و رایزنی‌های مختلفی با بخش‌های مختلف در سال‌های گذشته انجام شد تا لااقل هزینه خدمات توسط استفاده کننده‌ نهایی از این خدمات پرداخت شود که متأسفانه انجام نشد. بخشی از این مسأله، در بخش دولتی همچنان حل نشده است و امیدواریم با توجه به اینکه بانک‌ مرکزی در این دوره به اصلاح نظام کارمزدها پرداخته، این مسائل نیز برطرف شود.
پرویزیان با تأکید بر اینکه نظام کارمزد باید به نفع همه شبکه‌ای باشد که از آن استفاده می‌کنند، گفت: یعنی مصرف‌کننده، شرکت پرداخت، پذیرنده، بانک‌ها و شبکه‌های ملی مثل شاپرک و شتاب باید بتوانند طبق نظام کارمزدی که شکل گرفته متناسب با نقش و سهم خود از سرمایه‌گذاری‌ها، هزینه‌های خدمات را بازیافت کنند. در واقع عواملی که در این شبکه به‌صورت ساختاری حضور دارند، باید امکان حیات داشته باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی