صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

13هزار و 750 فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی ایجاد می‌شود

 
سال گذشته تعهد اشتغال استان خراسان‌جنوبی ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بود اما ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه رصد ثبت شد، یعنی ۱۶۶ درصد تعهد اشتغال استان و فراتر از آن تحقق یافته و بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
جواد اشرفی، معاون استاندار خراسان‌جنوبی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان‌جنوبی افزود:در حال حاضر نرخ بیکاری در این استان ۷.۳ درصد است.
معاون استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد:سال گذشته یک‌هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ به خراسان‌جنوبی ابلاغ شد که تاکنون ۳۸ درصد این تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده است.
وی گفت:تاکنون در زمینه جذب تسهیلات مذکور، هشت هزار و ۴۸۵ طرح برای دریافت ۸۷۵ میلیارد تومان به بانک‌های متولی معرفی شده‌ است و از این محل به پنج هزار و ۲۲۴ طرح مبلغ ۴۸۷ میلیارد تومان پرداخت شد. اشرفی ادامه داد:تاکنون ۵۵.۷ درصد تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.
وی گفت:مؤسسه ملل، بانک پارسیان و بانک سپه بیشترین درصد پرداخت تسهیلات ابلاغی جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ را داشته‌ و بانک‌های اقتصاد نوین، پاسارگاد و قرض‌الحسنه رسالت تاکنون هیچ رقم پرداختی از این محل نداشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی میزان تعهد این بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات ابلاغی جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ را ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:پرداخت نکردن تسهیلات متولیان اشتغال، استان را با چالش مواجه کرده‌ است.
وی با انتقاد از همراهی نکردن بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان اظهار داشت:این موضوع باعث نارضایتی در سطح جامعه شده و متقاضیان را با مشکل مواجه کرده است.
اشرفی گفت: پرداخت نکردن تسهیلات اشتغالزایی از مراجع حقوقی و بانک مرکزی در حال پیگیری است چراکه دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد اشتغال دچار مشکل می‌شوند.
وی تأکید کرد: نظارت‌ها باید به صورت جدی در خصوص طرح‌های اشتغال استان انجام شود تا کمترین هدررفت را در زمینه تسهیلات پرداختی داشته باشیم‌ و اهتمام همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان، تمرکز بر اشتغال باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی