صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

خطرناک‌ترین پروژه تل آویو در جولان کلید خورد

مقابله مقاومت سوریه با نظامیان صهیونیست

ناکامی این هفته رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت تنها محدود به جنین نبود. دیروز نیز اهالی جولان اشغالی با ارتش این رژیم که قصد اجرایی کردن پروژه نصب توربین‌های غول‌پیکر را داشت، درگیر شدند.
 به گزارش فارس به نقل از وبگاه شبکه «الاخباریه» سوریه، نظامیان صهیونیست بعد از تجاوز به این منطقه مانع ورود ساکنان جولان اشغالی به اراضی‌شان در منطقه «الحفایر» در شرق روستای «مسعده» شده و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کردند که بر اثر آن ده‌ها نفر مجروح شدند.
رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که در جولان اشغالی سوریه به بهانه اجرای پروژه توربین‌های بادی، در حال مصادره اراضی ساکنان این منطقه و حتی شهرک‌سازی با توسل به زور است که همواره با مخالفت و اعتراض اهالی جولان اشغالی همراه بوده است. به گزارش ایرنا، طبق برنامه اشغالگران صهیونیست قرار است این پروژه در مساحت 3‌ هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و 1.5 کیلومتر از روستاهای عین قنیه اجرا شود. این رژیم به همین منظور قصد داشت با دادن رشوه به کشاورزان و فریب آنها زمین‌هایشان را به مدت ۲۵ سال جهت اجرای این طرح اجاره کند که با مخالفت کشاورزان و اهالی جولان اشغالی مواجه شد. پروژه احداث توربین‌های بادی یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال 6 هزار هکتار از زمین‌های جولان سوریه را در سه مرحله، هدف قرار می‌دهد.

ادامه چالش‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری
در ادامه درگیری‌ها در کرانه باختری، روز گذشته در حمله نیروهای صهیونیستی به یکی از شهرک‌های غرب بیت لحم، یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: زکریا محمد الزعول (۲۰ ساله) بر اثر اصابت گلوله به سر در شهرک حوسان جان باخت. بنا بر گزارش‌ها، الزعول در جریان درگیری‌های محدودی که بین جوانان فلسطینی و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی شرقی شهر حوسان رخ داد و طی آن نظامیان صهیونیست به سوی جوانان فلسطینی با گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی شلیک کردند، بشدت مجروح شده و به شهادت رسید. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، نیروهای ارتش به سوی یک فلسطینی که کوکتل مولوتف را به سمت خودروهای شهرک‌نشینان در منطقه بیت لحم پرتاب کرد، تیراندازی کردند. این در حالی است که شاهدان عینی خبر داده‌اند، ارتش رژیم صهیونیستی از گلوله‌های فلزی و واقعی استفاده کرد.
علاوه بر این، شمار شهدای درگیری‌ها در جنین نیز با شهادت امجد الجعص (۴۸ ساله) اهل اردوگاه جنین افزایش یافت و به 6 نفر رسید. امجد الجعص بر اثر جراحاتی که دیروز در جریان تجاوزات اشغالگران به جنین و اردوگاه آن متحمل شده بود، جان باخت. همچنین بر اساس بیانیه ارتش و رسانه‌های عبری، شامگاه دوشنبه دو نظامی رژیم صهیونیستی طی یک عملیات در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری زیر گرفته و زخمی شدند. علاوه بر این، چهار نفر از شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی فلسطین نیز بر اثر تیراندازی در نزدیکی شهرک «عیلی» در شمال رام‌الله کشته شدند. برخی منابع عبری زبان مدعی شده اند، نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی که به‌ زعم آنها عامل تیراندازی بوده است، تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

جستجو
آرشیو تاریخی