صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

کشف جسد یک زن در پشت استخر «5 مهر» آبادان
جسد ناشناس یک زن در یک خانه خرابه در منطقه کوی کارگر آبادان پیدا شد.
روز جمعه 26خرداد ماه، گزارشی مبنی بر کشف جسد ناشناس یک زن در یک خانه مخروبه در منطقه کوی کارگر پشت استخر 5 مهر آبادان به پلیس این شهر مخابره شد. بدین ترتیب تیمی از مأموران کلانتری 13قدس همراه مأموران دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان برای بررسی موضوع در صحنه جرم حاضر شدند.
با توجه به فساد نعشی که جسد زن ناشناس داشت در صحنه جرم مشخص نبود که چه مدت از زمان مرگ این زن می‌گذرد و با توجه به مرموز بودن ماجرا، بازپرس پرونده دستور داد جسد برای بررسی علت مرگ و شناسایی هویت به پزشکی قانونی منتقل شود.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات به سراغ پرونده‌های فقدانی رفتند و در بررسی‌های گسترده‌تر مشخص شد هیچ گزارشی مبنی بر ناپدید شدن یک زن به پلیس خوزستان گزارش نشده است.
مأموران در این مرحله با توجه به اینکه جسد در یک خانه مخروبه بوده است احتمال می‌دهند قربانی یک زن بی‌خانمان و کارتن‌خواب است که به دلیل گرمای بیش از حد فوت کرده باشد .

کشف 2 چمدان پر از عتیقه‌جات از مسافران فرودگاه امام خمینی(ره)
پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) یک باند بزرگ قاچاق اشیای تاریخی را دستگیر کرد و موفق به کشف 3 هزار و 680 شیء عتیقه متعلق به دوره‌های مختلف قبل از خروج از کشور  شد. سردار رضا بنی‌اسدی‌فر رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: مأموران در پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) حین کنترل مسافران به محتویات بار همراه دو نفر از مسافران خروجی به مقصد یکی از کشورهای عربی در ارتباط با قاچاق کالا و ارز مشکوک می‌شوند. وی با اشاره به اشراف بالای اطلاعاتی مأموران پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: با حضور همکاران متخصص در زمینه قاچاق و بازرسی دقیق بار آنها، 3 هزار و 680 قطعه اشیای تاریخی که به‌صورت بسیار ماهرانه در داخل چمدان هایی جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متأسفانه قاچاقچیان اشیای گرانبها و تاریخی را که سند گذشتگان ما هستند برای فروش به کشورهای خارجی انتقال می‌دهند، افزود: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قدمت اشیای کشف شده متعلق به دوره‌های عباسی، ساسانی، یونانی[سلوکی]، اسلامی، اشکانی، هخامنشی، هزاره اول و الیمایی است. سردار بنی‌اسدی‌فر ضمن تقدیر از اقتدار و برخورد قاطعانه مقام قضایی با افرادی که سرمایه‌های فرهنگی کشور را به تاراج می‌برند، افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این اولین و بزرگ ترین باند قاچاق عتیقه به صورت سازمان‌یافته و بین‌المللی است که توسط پلیس فرودگاه کشف شده و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و سربازان گمنام امام زمان(عج) در فراجا به صورت شبانه‌روزی در حال بررسی زوایای پنهان عملکرد این باند سازمان‌یافته هستند. همچنین وزارت میراث فرهنگی نیز بعد از اطلاع از موضوع به عنوان شاکی اقدام به طرح شکایت در این خصوص کرده است.

درگیری مسلحانه مرگبار خانواده 2 برادر در اقلید
دو برادر همراه فرزندانشان به‌خاطر یک اختلاف ملکی مسلحانه به جان هم افتادند و صحنه مرگباری را رقم زدند.
سرهنگ مراد صارمی رئیس پلیس اقلید گفت: در پی یک درگیری مسلحانه منجر به قتل و مجروح شدن دو نفر دیگر در مهرماه سال گذشته در روستای «شولان» شهرستان اقلید، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. وی افزود: مأموران در بررسی‌‎های اولیه مطلع شدند که فردی همراه سه فرزندش با برادر خودش به همراه فرزندانش به دلیل اختلافات ملکی با اسلحه درگیر شده و در این خصوص یک نفر به قتل می رسد و دو نفر نیز مجروح می‌شوند. فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه ضاربان سریعاً از روستا نقل مکان کرده و به محل نامعلومی متواری شده بودند، ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند دو نفر از عاملان تیراندازی (پدر و پسر) را در بندرعباس و یاسوج شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی آنان را دستگیر کنند.
سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: تلاش برای دستگیری دو نفر متواری (دو برادر) با جدیت ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی