صفحات
شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر شد
رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر و مالیات حدود ۹۰ درصد کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای یک سال تعیین شده است. ‏به گزارش ایسنا، سیدهادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بر اساس داده‌های متقنِ عملکرد اقتصادی افراد محاسبه شده است. با همین اطلاعات، مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر و مالیات حدود ۹۰ درصد کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای یک سال تعیین شده است.

تداوم تراز تجاری مثبت ایران و هند
برگزاری همایش معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های حضور در بازار هند برای شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی، گامی در جهت توسعه تجارت ایران و افزایش روابط تجاری برد- برد دو کشور خواهد بود. هادی طالبیان‌مقدم، مدیرکل شبه قاره هند (آسیای جنوبی) سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری با هند در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵ میلیارد دلار بوده، گفت: با وجود پتانسیل‌های بالای دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری لازم است تجار ایرانی با فرصت‌ها و ظرفیت‌های این بازار آشنا شوند. مدیرکل دفتر شبه قاره هند با اشاره به روند قابل توجه و رو به رشد بازار هند، جمعیت بیش از ۱.۴ میلیارد نفری هند، همچنین واردات ۷۲۳ میلیارد دلاری هند از جهان افزود: هند بازار خوبی برای صادرات محصولات مصرفی از سوی ایران است و از این رو امکان توسعه صادرات ایران به این کشور و توجه ویژه و تلاش برای افزایش حضور در این بازار هدفی ممکن و سودآور است. طالبیان‌مقدم بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ تراز تجاری به نفع ایران مثبت شد.همچنین در سال ۱۴۰۱ صادرات ایران به هند به ۲ میلیارد و ۱۴۶ میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل با رشد ۱۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

توسعه صادرات با مشارکت صندوق ضمانت
همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک ملی ایران پس از یک وقفه دهه ساله با امضای تفاهمنامه همکاری مابین مقامات ارشد دو مجموعه آغاز شد.
سید امیر برهانی، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: ین صندوق آمادگی دارد خدمات ویژه‌ای در حوزه بیمه‌های اعتباری و ضمانتنامه‌های بانکی به مشتریان بانک ملی ارائه دهد بیان داشت: بانک ملی با قدمت طولانی از جمله بانک‌هایی است که مورد اعتماد مردم و صندوق ضمانت صادرات بوده و با گسترش همکاری‌های دوجانبه، فرصت خدمات‌رسانی به صادرکنندگان بیش از پیش فراهم می‌شود. مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران آغاز مجدد تعاملات با بانک ملی را نوید بخش توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» دانست وتصریح کرد: این اقدام زمینه ساز تعالی هردو مجموعه را فراهم می‌آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی