صفحات
شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

سرقت میلیاردی از مرد آشنا
3 سارق زن و مرد که با شیوه و شگرد بیهوشی 80 میلیارد ریال از خانه دوستشان سرقت کرده بودند دستگیر شدند.  سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با وقوع سرقت از خانه مرد جوانی با شیوه و شگرد بیهوشی در مرکز تهران رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه 11پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، 3 زن و مرد جوان که با شاکی دوست بوده با چرب زبانی به بهانه مسافرت او را سوار بر خودروی خود کردند و پس از خوراندن آبمیوه مسموم، با برداشتن کلید راهی خانه طعمه خود شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش به قیمت 80 میلیارد ریال کرده‌اند. رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شدند و به بازبینی لحظه به لحظه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه وقوع جرم پرداختند و در ادامه سارقان حرفه‌ای را شناسایی کردند. سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان پایگاه 11 پلیس آگاهی با رصد‌های اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. وی افزود: 3 زن و مرد جوان پس از انتقال به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم سرقت 80 میلیارد ریالی از خانه شاکی با شگرد بیهوشی اعتراف کرده و کارآگاهان موفق به کشف اموال مسروقه در مخفیگاه آنها شدند. سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضایی متهمان جهت کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

سارق حرفه‌ای همدستش را رها کرد
سارق حرفه‌ای وقتی دید همدستش از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفته او را در صحنه تعقیب و گریز رها کرد و گریخت.سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: بامداد 26 خرداد ماه تیم عملیات کلانتری 139 مرزداران در حال گشت زنی در محدوده خیابان سپهر تهران بودند و به 2 موتورسوار که خودروهای عبوری را زاغ زنی می‌کردند مشکوک شدند.وی گفت: متهمان در همین حین به سمت خودرویی که در کنار خیابان متوقف و راننده آن در داخل خودرو حضور داشت مراجعه و با تهدید سلاح سرد، تلفن همراه وی را سرقت و قصد فرار از صحنه جرم را داشتند که با گشت انتظامی پلیس مواجه می‌شوند. این مقام انتظامی به تمرد متهمان از فرمان‌های پلیسی و مصدوم کردن مأمور پلیس اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و کنترل محورهای خروجی منطقه، سارقان توسط تیم کمکی گشت انتظامی شناسایی می‌شوند. رئیس پلیس پیشگیری تهران به عدم توجه متهمان به دستورهای پلیسی اشاره کرد و گفت: مأموران برای مهار موتورسوارن چند تیر هوایی شلیک کردند ولی متهمان همچنان به فرار خود ادامه دادند تا اینکه پای سارقان هدف گلوله پلیس قرار می‌گیرد. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: راکب موتورسیکلت که متوجه مصدوم شدن همدست خود شده بود با گرفتن تلفن همراه مسروقه، وی را به همراه سلاح سرد رها و بسرعت از محل متواری می‌شود. این مقام انتظامی با بیان اینکه ترک نشین 21 ساله در محل دستگیر و برای دریافت خدمات درمانی به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد گفت: دستگیری همدست متواری متهم در دستور کار کلانتری 139 مرزداران قرار دارد. به گفته این مقام انتظامی کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

سرقت مسلحانه از یک خانواده در جنوب تهران
3 سارق حرفه‌ای با تیراندازی و بستن دست و پای اعضای یک خانواده در جنوب تهران دست به سرقت زدند. سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص دستگیری ۳ سارق مسلح در جنوب شهر تهران گفت: اوایل اردیبهشت ماه سال‌جاری با اعلام سرقت مسلحانه خانه‌ای در جنوب شهر تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی با دعوت از شاکیان پرونده متوجه شدند، ۳ فرد که از آشنایان شاکیان بودند شبانه با سلاح گرم به خانه مال باختگان حمله می‌کنند و در یک درگیری با آنان، یکی از متهمان با شلیک هوایی شاکیان را می‌ترساند و بعد از آن با بستن دست و پای مال باختگان، تعداد ۱۲ عدد گوشی از آنان به سرقت می‌برند و سریعاً از محل سرقت متواری می‌شوند. این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان زبده اداره پنجم آگاهی پایتخت با توجه به اهمیت موضوع با استفاده از تحقیقات میدانی و بکارگیری روش‌های علمی، مخفیگاه ۲ نفر از متهمان را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیر کننده نامبردگان را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند. رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه بیان داشت: متهمان پس از دستگیری، منکر اعمال مجرمانه خود شدند، اما در آخر با فنون پلیسی کارآگاهان زبده، لب به اعتراف گشودند و به سرقت خود معترف شدند و در ادامه با هدایت متهمان، کارآگاهان مخفیگاه متهم سوم را شناسایی و در یک عملیات منسجم او را در منزلی واقع در جنوب شهر تهران دستگیر کردند و یک قبضه سلاح کلت از وی کشف کرده و به اداره آگاهی انتقال دادند. گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از کسب رضایت شاکیان با قرار قانونی از سوی مراجع قضایی به زندان منتقل شدند.

جزئیات شوخی مرگبار 2 سرباز در بجنورد
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: در حادثه ای که 2 هفته پیش منجر به ‌قتل یک سرباز در بجنورد شد، اشتباه و بی‌توجهی یک سرباز وظیفه محرز است. مجتبی زارع ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شوخی دو سرباز که منجر به قتل یکی از آنان در بجنورد شد، اظهار داشت: تحقیقات قضایی در این زمینه در حال انجام است. وی با تشریح این حادثه افزود: در این صحنه 3 نفر حاضر بودند که یکی از سربازان که اسلحه در اختیار داشته، به قصد شوخی و با فرض اینکه سلاح خالی بوده، دو بار گلنگدن را کشیده و مطمئن می‌شود که فشنگی در لوله تفنگ نیست. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گفت: متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری و اشتباه محض این سرباز وظیفه، مضروب جان باخته و فرد ضارب نیز با اتهام قتل شبه عمد در مرحله دادرسی است. وی افزود: تصاویر دوربین مداربسته و اظهارات نفر سوم حاکی از این است که ضارب با تصور خالی بودن سلاح این اقدام‌ را کرده است. زارع تصریح کرد: متأسفانه اشتباه و تقصیر فاحش این سرباز در صحنه منجر به وقوع یک حادثه دردناک شده و اولیای دم سرباز مرحوم نیز شکایت کرده و پیگیری حقوقی در حال انجام است.
زارع در پاسخ به این سؤال که چرا این اسلحه فشنگ جنگی داشته است، افزود: نگهبانی از اماکن نظامی دارای الزاماتی است. فرد ضارب نیز در این صحنه خشاب سلاح را برداشته و دوبار گلنگدن را کشیده اما ماندن فشنگ در داخل لوله اسلحه، منجر به این اتفاق شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی