صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

افسر پلیس آگاهی 2 کودک
را از غرق شدن نجات داد
 طی یک اقدام شجاعانه، افسر پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد جان 2 پسر بچه 8 و 10 ساله را که در حال غرق شدن بودند نجات داد.
اواخر اردیبهشت ماه سال‌جاری ستوان یکم نوید محمود‌زاده یکی از کارکنان پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد برای تفریح به همراه خانواده به محل سد شاه قاسم یاسوج رفته بودند. حین تفریح ناگهان با فریاد یک دختربچه 8 ساله متوجه می‌شوند که در داخل سد 2 پسر بچه حدوداً 8 و دیگری 10ساله در حال غرق شدن در آب هستند که وی به محض مشاهده این صحنه بدون درنگ با شجاعت به داخل آب سد پریده و برای نجات جان آنها وارد عمل می‌شود.
این افسر و کارآگاه شجاع پلیس آگاهی با مشقت فراوان و با به خطر انداختن جان خود این 2 کودک را که در حال غرق شدن بودند نجات داد. اقدام شجاعانه ستوان‌یکم محمود‌زاده مورد تشویق و شادی مردم و همه کسانی که این صحنه را نظاره می‌کردند، قرار گرفت.

مرگ کارگر در انفجار
دیگ روغن موتور
انفجار دیگ روغن موتور مذاب در یک واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد، موجب مرگ یک کارگر حدود ۴۵ساله شد. کارگر یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی اشتهارد در استان البرز بر اثر حادثه کار جان باخت.
سرهنگ علی عزیزی، فرمانده انتظامی اشتهارد گفت: این حادثه در نتیجه انفجار دیگ روغن موتور خودرو رخ داده که موجب مرگ این کارگر می‌شود. به گفته وی، کارگر متوفی بعد از وقوع حادثه به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان برای نجات وی نتیجه بخش نبوده است.

تیراندازی مرگبار در فاریاب
تیراندازی مرگبار به جوان فاریابی رازگشایی شد.
رئیس دادگستری شهرستان فاریاب از شناسایی عامل قتل مرد ۳۱ ساله در این شهرستان، ظرف کمتر از 8 ساعت خبر داد.
 او اظهارکرد: این قاتل با هماهنگی مرجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه پس از خروج از شهرستان در یکی از شهر‌های استان فارس دستگیر شد.
قاضی ایمان محمدی افزود: در پی وقوع قتل جوان ۳۱ ساله با سلاح گرم در یکی از مناطق این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فاریاب قرار گرفت.
این مقام قضایی بیان کرد: متهم این پرونده که با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد، علت قتل را اختلافات قبلی ذکر کرد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. رئیس دادگستری شهرستان فاریاب گفت: متهم این پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن وفق مقررات محاکمه و مجازات خواهد شد.

قتل جوان ملایری در تیراندازی با سلاح شکاری
سرهنگ «احمد ساکی» روز پنجشنبه 25 خرداد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع درگیری مسلحانه منجر به قتل در فروردین ماه امسال در یکی از روستاهای ملایر و متواری شدن قاتلان، دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از مدت‌ها تلاش شبانه‌روزی مؤثر و به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی، سرانجام سه نفر از متهمان را که از مخفیگاه خود خارج و در حال تردد در داخل شهر ملایر بودند، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند. فرمانده انتظامی ملایر بیان کرد: مأموران همچنین سه نفر دیگر از افراد مرتبط با درگیری منجر به قتل را شناسایی و در یک عملیات دیگر آنان را دستگیر کردند. سرهنگ ساکی گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده، به حضور در محل قتل و درگیری و تیراندازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی همچنین از کشف ۱۱۵ قلم لوازم خانگی قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه خودرو نیسان توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان خبر داد. فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: در راستای مبارزه با پدیده قاچاق و برخورد با سودجویان و مخلان امنیت اقتصادی جامعه، مأموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان در حین گشت‌زنی در محورهای ارتباطی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند و جهت بررسی خودرو را متوقف کردند و متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی