صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

حجازی‌فر: سریال «عاشورا» قصه‌هایی دارد که در فیلم نبود
سریال ۷ قسمتی «عاشورا» به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی‌فر که پیش از این نسخه سینمایی آن با عنوان «موقعیت مهدی» در سینماها اکران شد حالا قرار است ماه محرم و صفر امسال از آنتن رسانه ملی پخش شود.
هادی حجازی‌فر درباره آخرین وضعیت سریال گفت: دوباره سریال را به نسبت تلویزیون اصلاح رنگ می‌کنیم و زیرنویس را تغییر می‌دهیم. تدوین را بهتر می‌کنیم. همچنین موسیقی جدید ساخته می‌شود. این سریال سی‌جی‌آی سنگینی دارد که در حال انجامش هستیم. در فیلم و سریال بخش‌های مشترک زیاد داریم ولی سریال قصه‌هایی دارد که در فیلم ندیده‌ایم. حجازی‌فر در پاسخ به این سؤال که تأخیر دو ساله به ضرر یا به نفع سریال تمام می‌شود، گفت: هر دو تا می‌تواند باشد. هر اتفاقی در این کار افتاد در لحظه ناراحت شدیم، ولی بعدها فهمیدیم به نفع کار بوده است. امیدواریم تأخیر در پخش سریال هم جزو همین موارد باشد. این کارگردان فضای سریال را متناسب با ماه محرم و صفر دانست و افزود: به هر حال اسم لشکری که ما به آن می‌پردازیم نامش ۳۱ عاشوراست و سریال هم قرار است در دو ماه محرم و صفر پخش شود. البته من از کنداکتور (جدول پخش) و زمان دقیق پخش آن اطلاعی ندارم. امیدوارم مردم سریال را ببینند و راضی باشند./ ایرنا
اسماعیل سلطانیان درگذشت
 اسماعیل سلطانیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در این باره گفت: در تماس تلفنی میلاد سلطانیان فرزند آن زنده‌یاد، متأسفانه باخبر شدم که استاد سلطانیان به‌دلیل بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. مراسم خاکسپاری و وداع با مرحوم سلطانیان در قطعه هنرمندان متعاقباً اعلام خواهد شد. سلطانیان سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به‌عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد. سلطانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «شکار شکارچی» آغاز کرد. همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها روی صحنه برد. از دیگر آثار سلطانیان می‌توان به بازی در «پایتخت ۲» «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره»، «ستایش» و «قورباغه» اشاره کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی