صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث کوتاه

قتل مادر
به دست دختر در زنجان
 دختر جوان در درگیری با مادرش دست به چاقو شد و سناریوی قتل مادرش را رقم زد.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در تشریح خبر قتل مادر توسط دخترش اظهار داشت: در پی اعلام خبری به پلیس 110 مبنی بر درگیری خانوادگی در شهر زنجان، بلافاصله کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی به محل اعزام شدند. وی در تشریخ این خبر گفت: با بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده توسط کارآگاهان جنایی مشخص شد، درگیری شکل‌گرفته در پی اختلافات خانوادگی به وجود آمده و دختر خانواده با چاقو مادر 52 ساله خود را هدف ضربات چاقو قرار داده و به قتل رسانده است. سرهنگ آدینه‌لو تصریح کرد: قاتل که در همان لحظات نخست در صحنه جنایت دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده بود، ضمن اظهار ندامت و پشیمانی از کار خود، علت و انگیزه این جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

قتل جوان تهرانی
بعد از 3 بار درگیری
درگیری به خاطر مسائل پیش پا افتاده منجر به قتل جوان تهرانی شد. به گزارش «ایران»، رسیدگی به قتل پسر جوان غروب سه شنبه 23 خرداد امسال در دستور کار وحید ناصری بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که این جوان توسط فردی به بیمارستان منتقل شده و سپس به دلیل شدت جراحات واردشده با چاقو جان خود را از دست داده بود. شاهد این جنایت خونین که قربانی را به بیمارستان منتقل کرده بود در تحقیقات پلیسی به مأموران گفت: «بعد از ظهر روز حادثه مقتول در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران با نوجوان 17 ساله‌ای به خاطر یک کل کل ساده درگیر شدند. دوبار با وساطت اهالی محل غائله ختم شد اما ساعتی بعد برای سومین بار درگیری بین آنها بالا گرفت که این بار آن نوجوان یکی از اقوام نزدیک خود را هم به دعوا کشانده بود ودر جریان درگیری او 3 ضربه چاقو به مقتول زد که سبب جراحت شدید او شد.» رسیدگی به این پرونده تا روشن شدن راز ماجرا در دستور کار بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران قرار دارد.

فرار با زن دوم و فرزندانش پس از قتل زن اول
مرد جوان پس از قتل همسرش همراه فرزندانش و زن دومش زندگی مخفیانه‌ای را شروع کرد. سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: در تابستان سال 1400 مردی 46 ساله اهل و ساکن شهرستان جیرفت، همسر 30 ساله خود را با استفاده از اسلحه شکاری به قتل رسانده و سپس متواری می‌شود. وی افزود: بر اساس اخبار واصله پس از وقوع قتل، قاتل همراه همسر دوم و فرزندانش به یکی از استان‌های مجاور متواری شده بود که با تحقیقات انجام شده و اخبار واصله از منابع خبری، محل اختفای همسر دوم متهم در یکی از محله‌های شهر شیراز شناسایی شد، لیکن در تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس چند روزه مشاهده شد که قاتل ترددی در محل ندارد و در ارتباط خود با دیگران تمامی جوانب احتیاط را بشدت لحاظ می‌کند. وی افزود: در نتیجه اقدام‌های فنی گسترده یکی از افرادی که قاتل در شهرستان عنبرآباد به واسطه اجاره زمین‌های کشاورزی با وی در ارتباط بوده شناسایی شده و در نهایت محل اختفای وی در روستای چاه‌سنگی از توابع شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان مشخص شده و پس از اخذ نیابت قضایی در یک غافلگیری دستگیر می‌شود. سرهنگ میرحبیبی ضمن اعلام کشف یک قبضه سلاح شکاری دو لول از متهم بیان داشت: وی انگیزه خود از قتل را بروز اختلافات خانوادگی بر سر یک قطعه زمین کشاورزی اعلام کرد و در نهایت با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شد.

بازداشت 6 زن و مرد در درگیری مسلحانه کرمانشاه
 6 زن و مرد که در درگیری مسلحانه شهرک کرناچی کرمانشاه حضور داشتند، دستگیر شدند. با اعلام گزارشی به پلیس 110 مبنی بر وقوع نزاع و درگیری گسترده در شهرک کرناچی، تیم‌هایی از مأموران به‌سرعت در محل حاضر شدند. مأموران پلیس با حضور در محل، جمعیت زیادی را حین درگیری مشاهده و  با اقتدار و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پایان درگیری اقدام کردند. در این رابطه 3 مرد و 3 زن دستگیر شدند و 4 زخمی این درگیری خونین توسط تیم‌های پزشکی روانه مرکز درمانی شدند. در این درگیری شیشه یک دستگاه خودروی پژو 405 تخریب و در بازرسی از یک دستگاه خودروی دنا، یک قبضه اسلحه پران و 20 عدد فشنگ کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی