صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

قتل پسر جوان
در فاریاب
مرد جوان در شهرستان فاریاب با شلیک گلوله به قتل رسید و پلیس برای دستگیری عامل جنایت وارد عمل شد. ایمان محمدی رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب گفت: ساعت ۳ بامداد دوشنبه با اعلام قتل جوان ۳۱ ساله با سلاح گرم در یکی از مناطق این شهرستان، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فاریاب قرار گرفت.
رئیس حوزه قضایی فاریاب افزود: مأموران آگاهی با کار اطلاعاتی و عملیاتی کمتر از ۸ ساعت قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه قاتل را در یکی از شهرستان‌های استان فارس دستگیر کردند. وی بیان داشت: متهم علت قتل را اختلافات قبلی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کینه عجیب دختر شیرازی
از همکلاسی اش
دختر جوان با یک انگیزه عجیب در فضای مجازی اقدام به بدنام کردن همکلاسی‌اش کرد. سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: دختر 20 ساله با مراجعه به پلیس عنوان کرد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد یک صفحه به اسم وی کرده است و سپس از طریق همان صفحه اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز به دوستان و آشنایان کرده و قصد بدنام کردن وی را دارد، رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. وی گفت: پرونده اولیه تشکیل شد و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتای، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس احضار شد. رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهمه همکلاسی سابق دختر جوان بود، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و دلیل اقدام خود را مشکلات و اختلاف نظرهایی که با شاکیه داشته است، عنوان کرد. سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود. این مقام سایبری خاطر نشان کرد. پلیس فتای به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس
www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند و یا به صورت حضوری به آدرس بلوار احمدی شمالی، خیابان شهیدان ظریفکار مراجعه کنند تا همکاران موضوع را بررسی کنند.

غافلگیری دزدان حرفه‌ای بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه
3 سارق حرفه‌ای که با حضور در اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه دست به سرقت‌های ماهرانه می‌زدند دستگیر شدند.
سردار مهدی حاجیان رئیس پلیس کرمانشاه گفت: پس از اطلاع مسئولان بیمارستان امام رضا(ع) از سرقت تعدادی از سرب‌های اتاق رادیوتراپی بیمارستان، موضوع به پلیس آگاهی اطلاع داده شد و در این راستا پرونده‌ای تشکیل شد و تحقیقات فوری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی خود دریافتند تعدادی از سرب‌های اتاق رادیوتراپی که باعث جلوگیری از تشعشع این اتاق می‌شود به سرقت رفته است، افزود: با بررسی صحنه جرم مشخص شد این اتفاق توسط تعدادی از نیروهای خدماتی بیمارستان صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد سارقان که ۳ نفر بوده‌اند از طریق سقف انبار بخش اورژانس توانسته بودند به اتاق رادیوتراپی راه پیدا کرده و در ظرف مدت ۴ ماه به تدریج سرب‌ها را خارج کنند.
وی با اعلام اینکه ارزش سرب‌های سرقتی به ۶۰ میلیارد ریال می‌رسد، ادامه داد: علاوه بر دستگیری ۳ عامل اصلی سرقت، ۴ نفر از افراد مالخر هم شناسایی و دستگیر شدند.
حاجیان با بیان اینکه مجرمان اصلی همین ۳ فرد سارق هستند، یادآوری کرد: البته با دستور دادستان کرمانشاه تعدادی دیگر از افراد هم که قصوراتی متوجه آنهاست به دادسرا احضار و کارآگاهان پلیس آگاهی نیز همچنان با جدیت در حال پیگیری پرونده هستند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با هشدار به افراد مالخر، گفت: این افراد بدانند جرم آنها کمتر از سارقان نیست و مجازات‌های سنگینی باید تحمل کنند.
وی در پایان، اظهار کرد: افرادی که اموال مسروقه را خریداری کنند به خاطر معاونت در سرقت و جرم، ۶ ماه تا ۳ سال حبس در انتظارشان خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی