صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث جنایی

بازداشت قاتل پس از 5 سال
در شادگان
مرد جوان که پنج سال قبل دست به جنایت زده و به عراق فرار کرده بود، اما چندی قبل وقتی به ایران بازگشت دستگیر شد.
دادستان عمومی و انقلاب دشت آزادگان با اشاره به یک فقره قتل در این شهرستان مربوط به پنج سال پیش گفت: قاتل در این مدت به عراق فرار کرده بود و اخیراً وارد کشور شده که با پیگیری‌های قضایی و پلیسی، متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
بهزاد زنگنه در خصوص جزئیات این دستگیری اظهارکرد: این فرد پنج سال پیش در یک فقره نزاع، مرتکب قتل و متواری شده بود.
وی افزود: پس از پیگیری و انجام تحقیقات مستمر، با وجود گذشت زمان طولانی از این حادثه، کماکان تحقیقات ادامه یافت تا اینکه متهم در کشور عراق شناسایی شد.
زنگنه گفت: پس از هماهنگی‌های لازم و صدور دستورات قضایی، به محض ورود متهم به کشور و شناسایی محل اختفای وی در شهرستان اهواز، با ارسال نیابت قضایی و اعزام مأموران پلیس آگاهی به این شهرستان، با همکاری پلیس انتظامی اهواز متهم در یک عملیات منسجم دستگیر شد.

افشای راز جسد 2 جوان بوشهری
عاملان قتل مسلحانه دو جوان بوشهری در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.
سردار حیدر سوسنی رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اعلام مفقود شدن دو جوان در بوشهر، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مفقود شدن دو جوان 20 و 30 ساله، موضوع در دستور کار افسران پلیس آگاهی و مأموران انتظامی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به بررسی تخصصی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان گفت: با توجه به برخی سرنخ‌های موجود، احتمال وقوع قتل قوت گرفت.
سوسنی از کشف اجساد دو جوان مفقودی در اطراف شهر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته، آخرین مکان افراد مفقودی، شناسایی و با حضور مأموران در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان بوشهر اجساد آنها که به وسیله اسلحه جنگی به قتل رسیده بودند، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مأموران با اقدامات فنی و پلیسی در این رابطه به دو نفر مظنون شدند افزود: با پیگیری صورت گرفته هویت هر دو متهم شناسایی شد و مأموران انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو نفر را دستگیر کردند. وی ادامه داد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهمان با مشاهده اسناد و مدارک ارائه شده به قتل دو جوان 20 و 30 ساله دشتستانی اعتراف و علت آن را اختلافات مالی عنوان کردند. رئیس پلیس استان بوشهر با بیان اینکه از متهمان یک قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه اسلحه کلت کمری به‌کار رفته در قتل، کشف شد، افزود: متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی