صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

استقلال فرصت را از دست می‌دهد؟

احتمال کوچ ستاره‌های آبی

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

این روزها از دل استقلال اخبار زیادی منتشر می‌شود. آبی‌ها به دلیل بلاتکلیفی در مهمترین بخش‌های خود سرنوشت مبهمی در فصل آینده خواهند داشت. از یک سو وضعیت مدیرعاملی استقلال و ادامه کار این باشگاه با حجت کریمی، سرپرست فعلی مبهم است و از سوی دیگر آبی‌ها روی نیمکت مربیان هم چنین وضعیتی دارند و در حال رایزنی با گزینه‌های مورد نظر خود هستند؛ البته امروز قرار است که مجمع باشگاه استقلال امروز برگزار شود و در این خصوص شنیده می‌شود که به احتمال فراوان حجت کریمی در جمع اعضای جدید هیأت مدیره حضور خواهد داشت اما سایر اعضای کنونی باشگاه تغییر خواهند کرد و در حقیقت این باشگاه با یک خانه تکانی اساسی در بخش مدیریت مواجه خواهد شد. یکی دیگر از ابهامات آبی‌ها به نیمکت این تیم مربوط می‌شود؛ نیمکت استقلال با رفتن ساپینتو خالی است، البته آنها چند گزینه خارجی و داخلی دارند و در حال مذاکره با این گزینه‌ها هستند اما این ابهامات باعث شده تا ستاره‌های آبی در فکر انتخاب مسیر دیگری برای فصل آینده خود باشند. بی‌شک مهدی قایدی، محمد محبی و کوین یامگا ستاره‌های استقلال در فصل گذشته بودند که احتمال ادامه همکاری هر کدام از این بازیکنان در فصل آینده با استقلال بسیار پایین است و این اخبار ناامید‌کننده‌ای برای هواداران آبی محسوب می‌شود. در شرایطی که سرپرست باشگاه در حال مذاکره با گزینه‌های مربیگری فصل آینده تیم است، باید دید که آبی‌ها می‌توانند ستاره‌های خود را حفظ کنند یا اینکه این فرصت را از دست خواهند داد.

 

تمایل زیاد مدیران العین برای جذب محبی
یکی از بازیکنان استقلال محمد محبی است که فصل گذشته توانست 8 گل برای این تیم به ثمر برساند. او در فصلی که گذشت به صورت قرضی از تیم سانتاکلارای پرتغال به استقلال آمد و برای آبی‌ها بازی کرد و یکی از بازیکنان کلیدی و تأثیرگذار تیم بود. درخشش محبی در استقلال باعث شد تا او مورد توجه تیم العین امارات قرار بگیرد؛ در خصوص این بازیکن شنیده می‌شود که مدیران العین بشدت به دنبال جذب او هستند. سایت خبری «اسپورت 360» امارات درباره آخرین وضعیت نقل‌ و انتقالاتی تیم فوتبال العین نوشت: «مدیران باشگاه العین به دنبال جذب محمد محبی هستند؛ بازیکن استقلال که فصل گذشته به‌صورت قرضی از سانتاکلارای پرتغال به این تیم ملحق شد. محبی 24 ساله در آستانه عقد قرارداد با العین است.» او اکنون بار دیگر در عضویت باشگاه سانتاکلارای پرتغال قرار گرفته و برای آنکه همچنان بتواند به کار خود در استقلال ادامه بدهد، باید رضایت مسئولان باشگاهش را بگیرد که در این شرایط مبهم مدیریتی استقلال بعید است این اتفاق بیفتد و به احتمال فراوان او به امارات کوچ خواهد کرد.

 

بازگشت قایدی به  شباب الاهلی
مهدی قایدی، وینگر خوش تکنیک آبی‌ها با 12 گلی که برای این تیم به ثمر رساند، دومین بازیکن گلزن لیگ برتر بعد از شهریار مغانلوی آقای گل بود. او علاوه بر 12 گلی که به ثمر رساند با ۸ پاس گل، در مجموع روی ۲۰ گل استقلال تأثیرگذار بود. او که فصل گذشته از شباب‌الاهلی به صورت قرضی به استقلال بازگشت به احتمال فراوان   به امارات بازخواهد گشت. شنیده می‌شود قایدی با پیشنهاد خوبی از اتحاد کلبا روبه‌رو شده است و بنا بر اخبار دریافتی ستاره بوشهری فصل گذشته استقلال بزودی در تمرینات این تیم حاضر خواهد شد. علاوه بر این فرهاد مجیدی، سرمربی اتحاد ول کن قایدی نیست و تمایل زیادی دارد که این بازیکن را به خدمت بگیرد و این موضوع باعث می‌شود تا قایدی استقلال را ترک کند و فصل آینده برای اتحاد کلبا بازی کند.

 

بدقولی‌هایی که منجر به جدایی یامگا می‌شود
کوین یامگا، بازیکن محبوب هواداران استقلال در فصل گذشته بود که 7 گل برای آبی‌ها به ثمر رساند. او که در ابتدای لیگ بیست و یکم به استقلال پیوست با عقد قراردادی دو ساله تا پایان لیگ برتر بیست و دوم بازیکن  این تیم به شمار می‌رفت. گرچه یامگا  قرارداد مالی‌اش را تمدید کرد و با مصطفی آجورلو (مدیرعامل وقت باشگاه استقلال) هم عکسی به یادگار گرفت اما تمدید قرارداد این بازیکن (برای فصل بیست و سوم) منوط بر رضایت طرفین عنوان شده بود. او تا نهم تیر ماه امسال یا سی‌ام جون ۲۰۲۳ با استقلال قرارداد دارد و پس از آن بازیکن آزاد محسوب می‌شود. او تقریباً تمام پولش را هم از استقلال دریافت کرده است و از این بابت مشکلی برای استقلال بوجود نخواهد آورد. با توجه به بدقولی‌های به وجود آمده در موضوع پرداخت پول یامگا از سوی باشگاه استقلال و دلخوری مدیر برنامه‌های خارجی این بازیکن که در اسفند ماه برای باشگاه استقلال نیز نوتیس (هشدار) رسمی را ارسال کرده بود، شرایط این فوتبالیست در ماه‌های پایانی با باشگاه استقلال چندان مطلوب به نظر نمی‌رسید و به احتمال فراوان این بازیکن با آبی‌ها ادامه نخواهد داد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی