صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • اجتماعی
  • ایران اقتصادی
  • تجارت و انرژی
  • اقتصادی
  • بازار سرمایه
  • حوادث
  • زیست بوم
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و دویست و دو - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و دو - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث کوتاه

حمله مرد جوان به امام جماعت مسجد در مشهد
یک جوان با تیغ موکت‌بری به امام جماعت مسجدی در مشهد حمله کرد و او را از ناحیه گردن هدف قرار داد.
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع)  واقع در بلوار فکوری مشهد مورد حمله یک جوان قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.
این روحانی پس از اقامه نماز جماعت از مسجد خارج شد و ناگهان مورد حمله قرار گرفت و ضارب با استفاده از تیغ موکت‌‌‌بُری گردن وی را شکافت اما خوشبختانه تیغ به شاهرگ برخوردی نداشته و فرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی و بخیه به ناحیه جراحت دیده، مرخص شد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که شایعه هرگونه حمله داعش و گروهک‌های تروریستی به این روحانی از سوی مقامات قضایی و انتظامی رد شده و این جوان اکنون در اختیار نیروهای نظامی و مقامات قضایی است.

بازداشت جیب‌برهای حرفه‌ای دربی
2 سارق حرفه‌ای که درشهرآورد تهران دست به سرقت از تماشاگران می‌زدند، دستگیر شدند.
سرهنگ محمد گودرزی، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه و اشیای قیمتی شهروندان در شهرآورد اخیر پایتخت به روش جیب‌بری، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری 141 شهرک گلستان برعهده گرفتند و مأموران تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران با استقرار در ورزشگاه در روز 10خرداد حین شهرآورد پایتخت و با پی‌جویی‌های انتظامی، 2 متهم مرد جیب‌بر را شناسایی کردند، افزود: پس از شناسایی چهره متهمان، مأموران با درایت، هر 2 نفر را حین سرقت شناسایی و دستگیر کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه از متهمان 7 دستگاه تلفن سرقتی کشف شد، تصریح کرد: متهمان 24 و 26 ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و 18 فقره سرقت در ورزشگاه آزادی تهران به روش جیب‌بری در دو هفته اخیر اعتراف کردند.
به گفته این مقام انتظامی، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و متهم با دستور قضایی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار مأموران کلانتری قرار دارد.

بازداشت قاتل
پسر 18 ساله در چابهار
عامل قتل پسر 18 ساله پس از یک عملیات غافلگیرانه در چابهار دستگیر شد. سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع یک فقره قتل پسری 18 ساله با سلاح کمری در یکی از محلات شهرستان چابهار و متواری شدن قاتل و همدستش، بررسی موضوع و دستگیری عاملان این قتل به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. سردار جلیلیان با اشاره به بررسی‌های دقیق پرونده و اقدامات پلیسی تصریح کرد؛ کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات و اقدامات تخصصی توانستند عامل این قتل همراه همدستش را در یکی از محلات شهرستان چابهار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند که انگیزه ارتکاب به قتل را اختلاف قبلی با مقتول عنوان کردند.

کمین شوم خواستگار مجازی برای دختران
پسر شیاد که در فضای مجازی با نقش‌پردازی دختران را فریب می‌داد با در اختیار داشتن عکس‌های خصوصی دست به اخاذی می‌زد. دختر جوانی با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتای استان قم مراجعه کرد و مدعی شد در فضای مجازی با شخصی ناشناس آشنا شده بود که بعد از چند ماه چت کردن وارد رابطه صمیمی‌تری شده بودند تا اینکه این فرد به عکس‌های خصوصی او دست پیدا کرد و با تهدید به اینکه تصاویر خصوصی را به مخاطب‌های او ارسال می‌کند شروع به اخاذی برای رسیدن به اهداف شوم خود کرد. بررسی موضوع بلافاصله پس از اخذ اظهارات و بررسی مستندات شاکی، برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با فریب دختران در فضای مجازی با وعده خواستگاری و ازدواج اعتماد افراد را جلب می‌کرد سپس با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی از آنها را داشت. با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل اخاذی در تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد. این فرد با مشاهده مستندات موجود، به اقدام مجرمانه‌اش اعتراف کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی