صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

آیت‌الله رئیسی در شب سالگرد رحلت امام خمینی(ره):

نباید اجازه داد راه نورانی امام تحریف شود

آیت‌الله رئیسی شامگاه شنبه در شب سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، در جمع عاشقان و ارادتمندان امام خمینی(ره) در حرم مطهر، با تأکید بر اینکه با وجود گذشت 34 سال از رحلت امام، اما ایشان زنده هستند، چرا که میراث، راه و کلام امام زنده است، اظهارکرد: امروز راه، سیره و کلام راهگشای امام خمینی(ره) برای ملت ایران و دیگر ملل آزاده جهان، بیش از هر زمان دیگری در جهان رونق و رواج دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه نباید بگذاریم یاد و نام امام راحل در جامعه کمرنگ شود، افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند از یاد، نام و انقلاب امام هویت‌زدایی و در مسیر، خط و راه امام انحراف ایجاد کنند؛ نباید اجازه داد این راه نورانی که همه را به سعادت فرامی‌خواند تحریف شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف از سوی امام خمینی(ره)، همچون تحول در پیوند سیاست و دیانت اضافه کرد: تحول دیگری که امام خمینی(ره) ایجاد کرد، تحول در حوزه سیاست، آن هم در یک منطقه حساس و مهم دنیا بود، به نحوی که انقلاب امام، تمام معادلات سیاسی را در عالم به‌هم ریخت و معادلات جدید در عالم شکل گرفت.
وی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل مهم و مؤثر بر شکل‌گیری نظم جدید جهانی، انقلاب اسلامی است، گفت: امروز می‌بینیم شاخص‌های قدرتمندی و یکجانبه‌گرایی امریکا در حال افول بوده و قدرت‌هایی جدید و نوظهور مثل سازمان‌های منطقه‌ای بویژه در آسیا در حال شکل‌گیری است.
آیت‌الله رئیسی آسیب‌پذیر بودن قدرت‌های بزرگ در برابر قدرت حق را از دیگر آموزه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و گفت: آن روزها کسی باور نمی‌کرد که قدرت‌های بزرگ فرو ریزند، اما شوروی سابق فرو ریخت و قدرت امریکا هم رو به افول است. در مقابل امروز مدعیان قدرت به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتراف دارند و قدرت ما در منطقه اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل انکار است و هیچ معادله‌ای جز با نقش‌آفرینی ایران اسلامی شکل نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه امروز پرچم ایستادگی و مقاومت در دست مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: بارها اعلام کردیم هر کشوری بخواهد با ایران روابط داشته باشد، آماده تعامل و همکاری هستیم اما در برابر هر کشوری که قصد ایستادگی مقابل ملت ایران داشته باشد، مقاوم خواهیم ایستاد.
رئیس جمهور، راهبرد جمهوری اسلامی را ایجاد امید در دل مردم و فعالیت در مسیر پیشرفت و پاسخ به تحریم‌ها را تلاش و فعالیت شبانه‌روزی همه خدمتگزاران در نظام اسلامی دانست و افزود: در حوزه سیاسی در منطقه برترین و مؤثرترین نقش را داریم که نتیجه تولید قدرت به همت مردم عزیز کشورمان است.
آیت‌الله رئیسی، با بیان اینکه کسی حق ندارد کسی دیگر را طرد کند و کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب و ولایت دارند، با وجود اختلاف سلیقه نیروهای انقلابند، ادامه داد: نباید با مسائل اساسی همچون اقتصاد برخورد سیاسی شود و کاستی‌ها و کم‌کاری‌های گذشته نبش قبر شود، بلکه همه باید با همت مضاعف و با همه وجود در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنند.
رئیس جمهور، شکست و خنثی‌سازی تحریم‌ها را نتیجه ایستادگی مردم برشمرد و گفت: 52 میلیارد دلار تجارت جمهوری اسلامی ایران رکوردی بی‌نظیر بوده که به دست مردم حاصل شده است. آنها تصور کردند می‌توانند ما را متوقف کنند، اما مشاهده کردند که تولید برقرار است و صدها کارخانه به راه افتاده‌اند و کشور در حال اشتغال‌آفرینی است.
جستجو
آرشیو تاریخی