صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

قتل با ضربات آجر
پدر 68 ساله در درگیری لفظی با دخترش با ضربات آجر دست به قتل دخترش زد.
سردار جمال سلمانی رئیس پلیس استان ایلام، گفت: در پی اعلام خبری به پلیس 110 مبنی بر قتل در یکی از محله‌های شهر ایلام، بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: مأموران با حضور در محل با پیکر خون‌آلود و بی‌جان دختری که از ناحیه سر و گردن بشدت دچار جراحت شده بود روبه‌رو شدند که توسط عوامل امدادی به بیمارستان اعزام ولی به دلیل شدت جراحات وارده و وخامت حال به کام مرگ فرو رفت.
سردار سلمانی تصریح کرد: با بررسی مأموران مشخص شد پدر 68 ساله، دختر خود را با ضربات آجر به قتل رسانده که بدون مقاومت خاصی دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده انگیزه خود را درگیری لفظی و عدم کنترل خشم واختلاف خانوادگی عنوان کرد، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. سردار سلمانی تصریح کرد: شهروندان در هنگام اختلافات و درگیری خونسردی خود را حفظ کرده و قانونمندانه عمل کنند؛ زیرا وقوع چنین حوادثی موجب ضرر و زیان مادی و معنوی جبران‌ناپذیری خواهد بود.

سرقت عاشقانه دختر جوان
 دختر جوان بخاطر خرید موتور و ماشین برای پسر مورد علاقه‌اش دست به سرقت طلا از خانه‌شان زد.
سرهنگ محمد قاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: ساعت 8 صبح جمعه 12خرداد ماه سال‌جاری خانواده‌ای به کلانتری 173 امین آباد مراجعه و اظهار داشتند: حدود 80 گرم طلا از خانه‌شان به طور نامعلومی به سرقت رفته است که تقاضای شکایت و رسیدگی به پرونده را دارند.
وی افزود: تحقیقات پلیسی توسط عوامل عملیات کلانتری از همان لحظه آغاز شد که پس از بررسی صحنه مأموران هیچگونه تخریب قفل یا در و عاملی که باعث نفوذ به خانه شده باشد، مشاهده نکردند که همین موضوع باعث مشکوک شدن پلیس به افراد خانواده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران تحقیقات تخصصی خود را ادامه دادند و مشخص شد در چند هفته گذشته یک خانم از بستگانشان به منزل مراجعه و چند مرتبه به اتاق‌ها تردد داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه ابراز داشت: مأموران پلیس پس از پی‌جویی و وجود سرنخ‌های به دست آمده سارق را پس از انجام هماهنگی‌های لازم، در کمتر از 10ساعت در منزل خود دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
سرهنگ طرهانی بیان کرد: بلافاصله تحقیقات از متهم آغاز شد و متهم جدا از سرقت طلا از منزل شاکی پرونده به 3 فقره سرقت طلا از دیگر منازل خویشاوندان اعتراف کرد و اظهار داشت، من هیچگونه مشکل مالی نداشته و فقط برای خرید موتورسیکلت و خودرو برای پسر مورد علاقه‌ام دست به این کار زدم و الان احساس ندامت و پشیمانی دارم.

وردنویسی میلیاردی یک مرد برای دختران دم بخت
مرد شیاد با وعده ازدواج و کاریابی، بیش از 2 میلیارد تومان در زاهدان به جیب زد. سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر چند فقره کلاهبرداری در شهرستان زاهدان از شهروندان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی در ادامه افزود: این کلاهبردار حرفه‌ای که در شهرستان زاهدان با رمالی و دعانویسی از مردم کلاهبرداری می‌کرد با ادعای ازدواج و کاریابی از شهروندان، مبالغ زیاد، طلا و زیورآلات دریافت کرده؛ سپس به مکانی نامعلوم متواری می‌شد. سردار جلیلیان خاطرنشان کرد: سرانجام پس از چند روز تحقیقات و تلاش شبانه‌روزی پلیس مخفیگاه این کلاهبردار را در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی کرد و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

آتش افروزی
خواستگار کینه جو
پسر جوانی که دو بار در خواستگاری جواب منفی شنیده بود، دختر مورد علاقه‌اش را به آتش کشید. او با ریختن بنزین بر سر یک دختر جوان مقابل دفاتر پیشخوان دولت او را آتش زد. میزان سوختگی دختر به حدی زیاد بود که عوامل اورژانس مجبور شدند او را به سرعت از قیدار به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل کنند. پسر جوانی که دست به این اقدام هولناک زده، قبل از تعطیلی محل کار دختر، با موتورسیکلت و ظرف حاوی بنزین در انتظار خروج او مانده و با بیرون آمدن دختر، نزدیک او شده و با ریختن بنزین روی او، این حادثه دلخراش را رقم زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی