پرسش و پاسخ با اعضای دولت

جواد  اوجی
وزیر نفت

بدهی دولت‌های قبل به ترکمنستان تسویه شد

وزیر نفت با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تسویه بدهی مربوط به واردات گاز از ترکمنستان در دوره‌های قبل را پیگیری کرده است، اظهارکرد: خوشبختانه ظرف ۲۰ ماه، در سه قسط مطالبات طرف ترکمن را به‌طور کامل پرداخت کردیم و اصل بدهی تسویه شده است.

 

بهرام عین اللهی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

صادرات تجهیزات پزشکی ایران به اندونزی

۴۰درصد تجهیزات پزشکی در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود. وی درباره بیمارستان حضرت مهدی(عج) که چندی پیش از سوی رئیس‌جمهور افتتاح شد نیز اعلام کرد: این بیمارستان از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های کشور است که تحمل ۹ ریشتر زلزله را دارد.

 

علی بهادری جهرمی
سخنگوی دولت

معرفی 50 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

 دولت همزمان لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن را به مجلس ارائه داد که با سوداگری در بازار مسکن مقابله می‌کند. قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند به شناسایی و عرضه این خانه‌ها به بازار کمک کند. در همین ایام اخیر ۵۰ هزار خانه خالی جدید در تهران شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد تا دولت بتواند از آنها مالیات بگیرد.

 

محمدمهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

توافق خوب در قانون بودجه برای ارتقای تولیدات فرهنگی

امروز در دولت موضوع آیین‌نامه‌بند«هـ»   تبصره ۹ قانون بودجه مطرح شد که توافقات خوبی صورت گرفت. بر اساس این بند از قانون بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و  مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک درصد از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها  و  تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.

 

3         15

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی