صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و هفت - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

پس از ۴۵ نشست تخصصی
و ۷ جلسه هیأت وزیران
لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه فوق العاده روز گذشته هیأت وزیران خبر داد. به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی اعلام کرد: لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جلسه فوق العاده روز گذشته هیأت وزیران به تصویب رسید. وی تصریح کرد: برای نخستین بار علاوه بر اخذ نظر جوامع اندیشگاهی پیش از تصویب نهایی، متن پیش نویس منتشر و از نظرات ارائه شده بهره برداری شد. سخنگوی دولت این نکته را هم متذکر شد که لایحه برنامه هفتم توسعه پس از برگزاری ۴۵ جلسه کمیسیون تخصصی و هفت جلسه هیأت وزیران به تصویب دولت رسیده است. سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور 30 اردیبهشت ماه، طی همایشی در سالن اجلاس سران و با حضور محمد مخبر  معاون اول رئیس جمهور و نخبگان کشور رونمایی شد. در این جلسه هم‌اندیشی، معاونین و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه، اعضای هیأت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب‌نظران دستگاه‌های اجرایی در قالب ۱۶ میزگرد تخصصی ویژگی‌های ممتاز و نوآوری‌های این برنامه را بررسی و تبیین کردند.

 

مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی
آموزش و پرورش را امروز بررسی می‌کند

رأی موافق کمیسیون آموزش به صحرایی

جلسه بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز با حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
صلاحیت صحرایی در حالی به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود که برنامه‌های ارائه شده از سوی او برای پیشبرد اهداف وزارت آموزش و پرورش توانسته است نظر مساعد اکثریت اعضای کمیسیون آموزش مجلس را با خود همراه کند. رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در این باره با اشاره به جلسه سه ساعته روز یکشنبه وزیر پیشنهادی با اعضای کمیسیون گفت: در این نشست، اعضای کمیسیون به طرح مسائل و چالش‌های آموزش و پرورش پرداختند و راهکارهای وزیر پیشنهادی برای حل این مشکلات را جویا شدند و سپس با انجام رأی‌گیری با صلاحیت، سوابق و برنامه‌‎های پیشنهادی صحرایی موافقت کردند. موضعگیری نمایندگان عضو دیگر کمیسیون‌ها نیز نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت است. از جمله عادل نجف زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس که معتقد است صحرایی با برنامه‌های تحولی، آموزش و پرورش را به سمت پیشرفت سوق خواهد داد. علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی هم با اشاره به اینکه صحرایی از بدنه آموزش و پرورش است و با مسائل این دستگاه کاملاً آشنایی دارد او را برای حل مشکلات پیش روی این وزارتخانه مناسب و کارآمد دانست.
سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز با تأکید بر صلاحیت صحرایی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش، گفت: انتخاب سریع یک وزیر باکفایت و خروج این وزارتخانه از بن‌بست فعلی، اولویت مجلس است. رضامراد صحرایی با مدرک دکترای زبان‌شناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی، استاد تمام این رشته در این دانشگاه است. صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرد. جلسه رأی اعتماد امروز با فرصت یک ساعته آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی‌اش در حالی برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم آنها را به پرهیز از بعضی سختگیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس توصیه کردند.

 

 سردار حاجی زاده:
موشک هایپرسونیک بزودی رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: آزمایش‌های موشک بالستیک هایپرسونیک ایران انجام شده و این موشک بزودی رونمایی می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار امیرعلی حاجی زاده گفت: این موشک سرعت بالایی (حدود ۱۲ تا ۱۳ ماخ ) دارد و در جو و خارج از جو می تواند مانور دهد. وی بیان کرد: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

جستجو
آرشیو تاریخی