صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار

تسهیلات جدید
برای سربازان دارای فرزند
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: سربازان وظیفه حین خدمت تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان می‌توانند از تسهیلات کسرخدمت جدید بهره‌مند شوند. سردار تقی مهری درخصوص کسرخدمت سربازان وظیفه دارای فرزند اظهارکرد: از اول خرداد ماه سربازان وظیفه متأهل علیرغم دریافت ۲ ماه کسرخدمت تأهل تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان از تسهیلات کسرخدمت جدید بهره‌مند می‌شوند. وی گفت:سربازان وظیفه حین خدمت می‌توانند از ۳ ماه کسرخدمت برای فرزند اول، ۴ ماه کسرخدمت برای فرزند دوم و ۵ ماه کسرخدمت برای فرزند سوم بهره‌مند شوند. سردار مهری در ادامه افزود: این تسهیلات صرفاً به سربازان وظیفه حین خدمت اعطا می‌شود و این افراد می‌توانند با ارائه مدارک لازم به یگان خدمتی از کسر خدمت سربازی استفاده کنند.


سامانه ثبت نام اینترنتی «وام ضروری» بازنشستگان کشوری فعال شد
صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: سامانه ثبت نام اینترنتی «وام ضروری» بازنشستگان کشوری از ششم خرداد ماه فعال شده و در طول سال نیز به طور مستمر فعال خواهد بود. صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در دوره جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری با افزایش دو برابری و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.


چهار مخاطره پایتخت
شهردار تهران با بیان اینکه زلزله، سیلاب، فرونشست زمین و طوفان، چهار مخاطره‌ای است که تهران در معرض آن است، گفت: برای همه این مخاطرات برنامه‌ای ارائه کرده‌ایم، برای مثال در خصوص زلزله باید هم آماده مقابله باشیم و هم نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار را اولویت قرار دهیم. به طوری که سال قبل بیش از ۸ درصد صدور پروانه بافت فرسوده افزایش یافت. علیرضا زاکانی با بیان اینکه سیلاب تهدیدی جدی است، افزود: سال قبل مقدمه آن را در امامزاده داوود دیدیم که چه فاجعه‌ای در خصوص فرونشست زمین که به واسطه برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی رقم می‌خورد، به بار آورد. تدبیر ما این بود که بتوانیم از بازچرخانی آب، تأمین آب را انجام دهیم و از طریق چاه‌های آب حداقل آب را برداریم.
زاکانی تصریح کرد: امیدواریم از طریق استفاده درست از آب شرب و جلوگیری از نشت آب در شبکه انتقال آب از سدها به داخل شهر و جلوگیری از هدررفت آب و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، به بهترین نحو آب شرب را مدیریت کنیم که ان شاءالله نه برای این میزان جمعیت، بلکه برای زاد و ولد و جمعیت آتی به بهترین وجه استفاده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی