صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

افشای راز گم شدن
پسر بچه تهرانی
پسربچه 6 ساله که با سناریوی عجیبی در شمال تهران ناپدید شده بود با تلاش پلیس تهران پیدا شد.  سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با اعلام گم شدن کودکی 6 ساله در شمال شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: پدر این کودک 6 ساله، پس از مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی گفت: حوالی ظهر پسرم همراه خواهرش به قصد تفریح به فضای سبز محل سکونت مراجعه می‌کنند که پس از چندی خواهرش متوجه گم شدن برادرش می‌شود. کودک 6 ساله با توجه به عدم توانایی در تکلم و شناسایی محل سکونت خود و اعضای خانواده‌اش، باعث نگرانی اعضای خانواده‌اش شده است. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال بیم خطر جانی برای فقدانی سریعاً تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم برای بررسی میدانی و انجام تحقیقات به محل وقوع جرم اعزام گردیده‌اند. پس از تحقیقات میدانی و بررسی‌های دقیق‌تر کارآگاهان متوجه تناقضات در اظهارات شاکی شدند که در ادامه با دعوت خواهر این کودک کارآگاهان متوجه شدند که خواهر کودک 6 ساله به قصد انجام امور شخصی لحظاتی برادرش را ترک می‌کند و بعد از آن متوجه فقدان برادرش می‌شود و به دلیل ترس از خانواده این موضوع را پنهان می‌کند. سرهنگ ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست با بکارگیری شیوه‌های کشف نوین و تحقیقات میدانی متوجه شدند کودک گمشده در کلانتری محل به‌صورت مجهول‌الهویه نگهداری شده است. پس از شناسایی و صحت اثبات هویت، پسربچه با هماهنگی قضایی به پلیس آگاهی منتقل شد که با مشاهده خانواده و شاکی، هویت طفل تأیید و مورد شناسایی قرار گرفت.
 
بازداشت قاتل
پسر 16 ساله در بردسیر
قاتل پسر 16 ساله در کرمان دستگیر شد و این در حالی بود که 12 نفر سعی بر فراری دادن این متهم داشتند. سرهنگ منصور رمضان‌نژاد فرمانده انتظامی بردسیر گفت: در پی نزاع و درگیری بین چند جوان که به قتل یک پسر ۱۶ ساله با سلاح سرد منجر شد، بلافاصله شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. وی افزود: با حضور مأموران در محل درگیری مشخص شد نزاع بین ۲ جوان ۱۶ و ۱۸ ساله صورت گرفته که یکی از آنان به وسیله ضربه چاقو دیگری را مجروح کرده و فرد مضروب توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر با بیان اینکه فرد مضروب پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خودش را از دست می‌دهد، اضافه کرد: بلافاصله تحقیقات ویژه پلیس در زمینه شناسایی و دستگیری قاتل آغاز و با دستگیری 7 فرد که در این نزاع حضور داشتند و همچنین دستگیری ۱۲ نفر دیگر که در فراری دادن متهم نقش داشتند عامل اصلی شناسایی و کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. فرمانده انتظامی بردسیر با بیان اینکه در این درگیری ۲ جوان دیگر نیز مضروب شدند و حال عمومی آنان رضایت‌بخش است، گفت: این پسر جوان در بازجویی‌های اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف شخصی عنوان کرده است که در این زمینه برای پیشگیری از این‌گونه رخدادهای تلخ و جبران‌ناپذیر بر نظارت خانواده‌ها بر رفتار جوانان، نوجوانان و کنترل هیجانات دوران جوانی تأکید کرده‌ایم.

مرگ هولناک پسر 19 ساله در انفجار کپسول گاز در تاکستان
انفجار کپسول گاز در روستای قاسم‌آباد بخش خرمدشت منجر به کشته شدن یک جوان ۱۹ ساله شد. سرهنگ کوروش عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ساعت 15:40دقیقه روز جمعه با کسب خبری مبنی بر انفجار کپسول گاز در روستای قاسم‌آباد بخش خرمدشت مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی اضافه کرد: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد، 2 نفر در حال گرم کردن غذا با گاز مایع بودند که به دلایل نامعلومی کپسول گاز منفجر شده است. عزیزی ادامه داد: در این حادثه متأسفانه یک جوان 19 ساله به علت شدت سوختگی و صدمات وارده در دم فوت کرده و یک نفر دیگر دچار سوختگی شدید و توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده است. فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با بیان اینکه حریق توسط عوامل آتش‌نشانی خاموش شد، یادآور شد: جسد متوفی جهت اقدامات قانونی به سردخانه بیمارستان منتقل و پرونده در این خصوص تشکیل شده و در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی