صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • اجتماعی
  • ایران اقتصادی
  • مسکن و انرژی
  • اقتصادی
  • بازار سرمایه
  • حوادث
  • زیست بوم
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و نود و سه - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و سه - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

گزارش و خبر

کشتی آلیش بانوان، قهرمان آسیا شد
رقابت‌های کشتی آلیش بانوان قهرمانی آسیا در بخش آزاد در ازبکستان در حالی به پایان رسید که ام‌البنین محسنی در وزن 60 کیلوگرم و ریحانه گیلانی در 70 کیلوگرم به مدال طلا، رقیه محمودآبادی در 65 کیلوگرم و عزت قربانی‌ثانی در 75+ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند. سپیده بابایی در 55 کیلوگرم و سحر غنی‌زاده در 75 کیلوگرم چهارم شدند. در رده‌بندی تیمی، ایران با 230 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و ازبکستان و قرقیزستان، دوم و سوم شدند. تیم ایران در بخش کلاسیک نیز با کسب 4 مدال نقره و 2 مدال برنز به‌عنوان قهرمانی دست یافته بود. ایران سال گذشته نیز برای اولین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی آسیا در دو بخش آزاد و کلاسیک رسیده بود که بانوان ورزشکار ایرانی، امسال نیز از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند.

 

 

پاسکاری یک تصمیم سلیقه‌ای!
سپاهان جام هندبال را برد
فینال دوم لیگ‌برتر هندبال میان سپاهان و شهید شاملی کازرون دیروز برگزار شد و سپاهان 27-21 به پیروزی رسید تا با توجه به برد فینال نخست، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق خبرنگاران رشته‌های غیر فوتبالی زن هستند و همیشه خبرنگاران با ID کارت بازی‌های مهم  تیم‌های ملی یا لیگ برتر را پوشش می‌دهند، حتی مدتی است که خبرنگاران زن اجازه حضور در استادیوم‌های فوتبال را پیدا کرده‌اند، اما دیروز در عجیب‌ترین تصمیم تنها به 6 خبرنگار زن، آن هم از خبرگزاری‌ها و یک کارمند روابط عمومی فدراسیون اجازه حضور در سالن فدراسیون برای پوشش بازی دوم فینال لیگ برتر هندبال مردان داده شد. این تصمیم درحالی گرفته شد که فدراسیون با تبرئه خودش، توپ را به زمین وزارت ورزش انداخت و از طرف دیگر وزارت ورزش هم خودش را مقصر ممنوعیت حضور خبرنگاران زن ندانست. اصلاً معلوم نیست متر و معیار وزارت ورزش برای انتخاب تنها 7 خبرنگار زن در سالن هندبال چیست؟ نکته جالب‌تر اینکه هیچ کدام آن را گردن نمی‌گیرند و این تصمیم سلیقه‌ای بین فدراسیون و وزارت ورزش پاسکاری می‌شود.

 

 

آلبا هم از بارسا رفتنی شد
درحالی که قرار بود جوردی آلبا 34 ساله یک فصل دیگر با بلوگرانان تمدید کند، گویا طرفین به توافق نرسیدند و حالا قرار است روز یکشنبه قبل از دیدار بارسلونا برابر مایورکا در لیگ، آلبا و سرخیو بوسکتس با هواداران بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ خداحافظی کنند. مدافع آبی اناری‌ها  با تیم محبوبش شش بار قهرمان اسپانیا، پنج بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، چهار بار قهرمان سوپرکاپ، یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یک بار قهرمان سوپرکاپ یوفا و یک بارهم  قهرمان جام  باشگاه‌های جهان  شد .

 

سوئیس یا فرانسه؟مقصد کدام بود؟
سفر رئیس و دبیر فدراسیون دوچرخه سواری به سوئیس سوژه دیروز رسانه ها بود. رسول اسدی بعداز چند ماه سرپرستی در فدراسیون بالاخره 30 بهمن ماه سال قبل با 28 رأی روی صندلی ریاست دوچرخه سواری نشست، اما این بارهم ایمیل بازان همیشه در صحنه دست بکار شدند و به سرعت نور گزارشاتی را به اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری فرستادند، که خیلی ها معتقدند دلیل عدم ثبت اسم اسدی به عنوان رئیس فدراسیون همین است. هرچند فدراسیونی ها معتقدند ثبت اسم رئیس در سایت uci پروسه دارد و مشکلی نیست. اما  بعضی ها هم معتقدند رسول اسدی و دبیرش بابت همین به سوئیس رفته اند تا در رایزنی هم تأییدیه انتخابات را از اتحادیه بین المللی بگیرند و هم اسم او درسایت ثبت شود. اما رسول اسدی گفته با دبیرش سفر دو روزه ای به فرانسه داشتند تا با چند اسپانسر برای لباس و دوچرخه رکابزنان مذاکره کنند و هیچ ربطی به انتخابات و سوئیس نداشته است.

 

اقدام رسمی عربستان برای شکار طارمی
در ماه‌های گذشته رسانه‌های عربستانی و پرتغالی مدعی شدند که باشگاه الهلال با قراردادی 3 ساله به دنبال مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو است که البته تمام این ادعاها گمانه زنی‌های رسانه‌ها بود. این در حالی است که دیروز نشریه «آبولا» پرتغال اعلام کرد باشگاه الهلال عربستان به صورت رسمی برای جذب مهدی طارمی ستاره ایرانی اقدام کرده و با باشگاه پورتو وارد مذاکره شده و با وکیل طارمی تماس گرفته است. طارمی در این فصل با به ثمر رساندن 21 گل در لیگ برتر پرتغال بهترین گلزن است و یک هفته مانده به پایان لیگ با فاصله 3 گل از رقیب خود شانس اول کسب جایزه آقای گلی لیگ است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی