صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و دو - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و دو - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار

عین‌اللهی در مجمع جهانی بهداشت در ژنو:
سلامت عمومی افراد تحت تحریم و اشغال نظامی، از دید مجمع جهانی بهداشت دور نماند
وزیر بهداشت در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت گفت: با توجه به اثرات نامطلوب تحریم‌ها و درگیری‌ها بر سلامت، خطرات و چالش‌های سلامت عمومی افراد تحت تحریم و اشغال نظامی، از جمله مردم فلسطین، نباید از دید مجمع جهانی بهداشت دور بماند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین‌اللهی در این مراسم اعلام کرد: «حق برخورداری از سلامت و بالاترین استانداردهای بهداشتی باید در اختیار هر کسی بدون تمایز از ‌نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، شرایط اقتصادی یا اجتماعی باشد.» همکاری‌های منطقه‌ای و زیرمنطقه‌ای می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد سلامت برای همه داشته باشد.
همچنین بهرام عین‌اللهی در دیدار با فهدبن عبدالرحمن الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی بر پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت با مشارکت ۲ کشور و ارتقای سلامت در گردهمایی‌های بزرگ دینی بویژه حج تأکید کرد. در این ملاقات وزرای بهداشت ایران و عربستان سعودی، پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت در مسیر کمک به ارتقای بهداشت در منطقه را مستلزم تشکیل کارگروه پیگیری تفاهمات دوجانبه دانسته و بر تشکیل این کارگروه توافق کردند. در این دیدار مقرر شد بزودی مقامات مرتبط در وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت عربستان برای عملیاتی شدن مباحث مطروحه نشست مشترکی برگزار کنند.


کاهش ۱۲ درصدی «کودک‌همسری» در سال گذشته
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اعلام کرد که آمار کودک‌همسری در سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.
انسیه خزعلی تصریح کرد: در کل، سال گذشته شاهد ۱۲ درصد کاهش کودک‌‌همسری بودیم و این حرکت خوبی است و نوید خوبی به ما می‌دهد که شرایط فرهنگی آن مناطق که دارای کودک‌همسری هستند، بهتر می‌شود. کودک‌همسری عمدتاً مسأله فرهنگی است، البته ممکن است مسأله اقتصادی هم نقش داشته باشد اما من معتقدم عمدتاً فرهنگی است و باید در این راستا کار فرهنگی انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی