صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و دو - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و دو - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کار سفارت امریکا مغایر سیاست fivb است

عطایی: تابع تصمیم فدراسیون هستیم

مهری رنجبر/بهروزعطایی سرمربی تیم ملی والیبال، این روزها تا شروع لیگ ملت‌ها، دغدغه‌های زیادی دارد. از دغدغه‌های فنی مثل خالی شدن پست دریافت تیم گرفته تا غیر فنی عدم صدور ویزای امریکای امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی برای هفته سوم لیگ ملت‌ها. اتفاقی که مسائل فنی تیم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.حتی اگر به قیمت انصراف از لیگ ملت‌ها باشد: «عدم صدور ویزای بازیکنان بحث فنی نیست و طبیعی است که فدراسیون برای حل آن اقدام می‌کند و حتی لازم باشد، فشار هم می‌آورد. کار سفارت امریکا برای عدم صدور ویزای امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی مغایر سیاست‌های fivb است و فدراسیون هم واکنش نشان داده است. فدراسیون تصمیم می‌گیرد چگونه موضوع را مدیریت کند. هر تصمیمی که هیأت‌رئیسه والیبال بگیرد ما تبعیت می‌کنیم. به هرحال مردم به والیبال افتخار می‌کنند، بنابراین، این مسأله اهمیت زیادی دارد و کمی فراتر از ورزش جلوه می‌کند. امیدوارم حمایت دولت طوری باشد که مشکلات تیم ملی والیبال درهمه ابعاد حل شود.»
عطایی درباره احتمال غیبت اسماعیل‌نژاد در هفته سوم لیگ ملت‌ها شوخی و جدی می‌گوید: «این هم شانس من است، بهره‌اش را دیگران بردند(با خنده) ولی خیلی مشکل نداریم و ان‌شاءالله مسأله حل می‌شود.»
سرمربی تیم ملی والیبال به لیگ ملت‌ها به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه نمی‌کند: «با اینکه امسال سال شلوغی داریم، اما لیگ ملت‌ها برای ما جنبه تدارکاتی ندارد. این رقابت‌ها برای کشورهای دیگر میدانی برای رشد والیبال است و اصلاً به عنوان بازی‌های تدارکاتی نمی‌توان به آن نگاه کرد. رقابت‌هایی که به رشد و توسعه والیبال و بازرگانی آن کمک می‌کند. البته برای ما به خاطر شرایط، بحث بازرگانی خیلی کاربرد ندارد اما کمک بزرگی به رشد وتوسعه والیبال می‌کند. ما نه تنها در لیگ ملت‌ها که در قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک قدرتمند و با استراتژی‌های مختلف شرکت می‌کنیم. چرا که امتیاز قهرمانی آسیا برای رنکینگ جهانی تأثیر زیادی دارد، هرچند بازی‌های آسیایی برای fivb امتیاز ندارد، اما مدالش برای ورزش ایران مهم است. انتخابی المپیک هم به خاطرتکرار سهمیه ویژه است.»
بهروزعطایی که خوشحالی‌اش بعد از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل گل گهرهمه را مطمئن کرد او طرفدار تیم سرخپوشان است، بعداز قهرمانی هواداری‌اش از این تیم را رد می‌کند: «من هر دو تیم را دوست دارم، پرسپولیس هم با قهرمانی مزد زحماتش را گرفت. اگر برای بازی پرسپولیس و گل گهر به ورزشگاه رفتم به خاطر این بود که بعد از تمرین، فرصت داشتم و برای تماشای بازی دعوت شدم و رفتم.»
جستجو
آرشیو تاریخی