صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ناپدید شدن فرش‌های حافظیه سعدآباد در دولت روحانی!
 خبر اول اینکه، گزارش‌های دریافتی حاکی از ناپدید شدن تعدادی تخته فرش نفیس و ارزشمند ملی از ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد است که بنابر شواهد در دولت گذشته از این مکان خارج شده است. به گزارش فارس، با روی کار آمدن دولت سیزدهم گزارشی با عنوان «خروج غیر قانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از ساختمان حافظیه سعد‌آباد» ارجاع شد. پس از آن تیم ویژه‌ای با همکاری سازمان‌های نظارتی تشکیل و به بررسی همه‌جانبه موضوع مفقود شدن فرش‌های نفیس در دولت قبل پرداخته شد. کارشناسان این حوزه با بررسی تنها 10 تخته از فرش‌های خارج شده و بر اساس قدمت تاریخی آن، نوع طراحی، مکتب هنری و خصوصیات فیزیکی، ارزش نسبی آنها را مبلغی معادل 127 میلیارد تومان اعلام کردند. گفته می‌شود فرش‌ها طی بازه سال‌های 1392 تا 1395 از ساختمان خارج شده است. یکی از شاهدان که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته است در این باره گفت که «سال 1395 فرش‌ها را با وانت مزدا بردند منزل...»!
ساختمان حافظیه سعد‌آباد متعلق به نهاد ریاست جمهوری است که از آن به عنوان محلی برای استقبال از رؤسای جمهور و میهمانان خارجی از سوی دولتی‌ها استفاده می‌شود.
 
داعش خوب: در ایران
داعش بد: در اروپا!
 خبر دیگر اینکه،رویکرد دوگانه رسانه‌های غربی در برخورد با تروریسم، این بار در پرداختن به اخبار مربوط به حادثه تروریستی شاهچراغ خود را نشان داد. صدای امریکا، رسانه وابسته به دولت امریکا، با انتشار خبری درباره نحوه مجازات دو تروریست اصلی این پرونده، از به کاربردن عبارت «تروریست» و اشاره به این واقعیت که این افراد عضو گروهک «داعش» بودند، امتناع ورزید و صرفاً از آنان با عنوان «متهمان حمله به شاهچراغ» یاد کرد! این برخورد دوگانه با تروریسم و تلاش برای لاپوشانی جنایت آنان، البته امری است که اساساً از دولت‌های غربی نشأت می‌گیرد. برای دولت‌های غربی نیز تروریست صرفاً کسی است که در خاک این کشورها عملیات انجام دهد و در غیر این صورت، جان شهروندان کشورهای مستقل برای آنان اهمیتی ندارد.
از این رو، رسانه‌های وابسته به این دولت‌ها نیز اگر تروریست یا یک داعشی در ایران باشد، از او با عنوان متهم یاد می‌کنند، در حالی که از عملیات‌های تروریستی داعش در اروپا با شدیدترین ادبیات یاد می‌کردند؛ حالا بعید نیست حتی برای دشمنی با ایران، عوامل داعش را تطهیر کرده و برای آنها هشتگ «اعدام نکنید» داغ کنند!
گفتنی است، پیش‌تر ایران اینترنشنال نیز همین شیوه  مخاصمت‌آمیز را به کار برده بود.
 
 سفر هیأت بلندپایه نظامی ایران به کابل
 شنیدیم که،یک هیأت بلندپایه نظامی به‌ریاست معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران به کابل سفر کرد. به گزارش تسنیم، «سرتیپ بهرام حسینی» ریاست معاون ستادکل نیروهای مسلح در کابل با «مالی خان صدیق» معاون نیروهای مسلح حکومت افغانستان درباره همکاری‌های مشترک مرزی گفت و گو کرد. وزارت دفاع حکومت افغانستان اظهار داشت این دیدار در مقر وزارت دفاع این کشور صورت گرفته است و دو طرف درباره مسائل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل برخی مشکلات تأکید کردند.

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه
 دست آخر اینکه، در پی مواضع مداخله جویانه سوئیس در امور داخلی ایران، سفیر سوئیس در تهران روز گذشته به وزارت خارجه احضار شد. وزارت خارجه سوئیس در امتداد مواضع مداخله آمیز امریکا و اروپا درباره اجرای حکم اعدام شماری از مجرمان پرونده تروریستی در ایران، خواستار توقف اعدام‌ها شد و سفارت این کشور در تهران نیز در اقدامی شیطنت‌آمیز از پرچم جعلی به جای پرچم جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. در همین راستا در جریان احضار «نادین اولیویه‌ ری لوزانو» سفیر کنفدراسیون سوئیس، مراتب ناخرسندی و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدام این کشور به وی ابلاغ شد.

جستجو
آرشیو تاریخی