صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

انسیه خزعلی: پنجره جمعیتی را حفظ کنیم


انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گردهمایی کارگروه کوثر که در سازمان نوسازی مدارس کل کشور برگزار شد عنوان کرد: امروز زنان در خط مقدم جنگ هستند و وظیفه مردان است که زنان را پشتیبانی کنند. زنان و خانواده مورد هدف دشمن هستند. زنان در خط مقدم هستند و اکنون وظیفه آقایان است که این پشتیبانی را داشته باشند و اجازه دهند زنان بجنگند و به آنها سلاح برسانند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در بخش دیگر سخنان خود به بیان برنامه‌های این معاونت برای روز دختر پرداخت و توضیح داد: در این راستا برنامه «هویت دختران» را در مدارس داریم که با کمک مربیان و مسئولان مدارس اجرا می‌شود. همچنین «ویترین دختران» در این هفته رونمایی می‌شود که برای در اختیار قرار دادن شرایطی است که دختران بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند.  خزعلی به اهمیت توجه به افزایش جمعیت کشور اشاره و اظهار کرد: باید نسبت به رفتن جمعیت به سمت پیری حساسیت داشته باشیم که ممکن است سال‌ها و دهه‌های آینده سال‌های خوبی برای جمعیت جوان و تولیدکننده و ابداع‌گر ما نباشد.
سید احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت نیز در این گردهمایی خطاب به اعضای حاضر در نشست اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله دشمن، دانش‌آموزان و خاصه دختران هستند. شما دست روی مخاطب فوق‌استراتژیک گذاشتید که می‌توانید مسائل‌شان را حل کنید. شما باید حلقه میانی باشید و نه حلقه آخر تا مانع اتصال دیگران نشوید.
عبودتیان با تأکید بر اینکه اگر مدلی طراحی شود، ظرفیت کار داوطلبانه مردم را نیز می‌توان به کار گرفت، گفت: در یک افکارسنجی از مردم پرسیدند چقدر وقت فراغت دارید و ۶۰ درصد مردم گفته بودند روزانه ۵ ساعت برای کار عام‌المنفعه وقت داریم اما ۸۰ درصد از این ۶۰ درصد گفته بودند الان موافق به انجام این کار نیستیم چراکه برای انجام آن الگو و مدل نداریم. بنابراین باید الگو داشت و مقصد دولت اسلامی و انقلابی، اصلاح‌سازی کارهاست.

جستجو
آرشیو تاریخی