صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

الکس مثلث قاچاق دختران ایرانی برای فحشا را هدایت می‌کرد

اعدام شیطان کثیف

 ادامه از صفحه 15
الکس در بازجویی‌ها گفت: « از یک جایی به بعد نیاز به طراحی جدید نداشتم و فقط با زیرساختی که از قبل فراهم کرده بودم به سایت‌هایی با رنکینگ بالا تبلیغات می‌دادم و افراد جدید را جذب شبکه می‌کردم. پس از جذب افراد به سیستم از طریق عکاس‌های حرفه‌ای که استخدام کرده بودم، عکس و فیلم‎های مستهجن از زنان و دختران تهیه کرده و روی سایت بارگذاری می‎کردم تا از طریق این عکس و فیلم‌ها بتوانم مشتریان را داخل سایت آورده و در ادامه آنها را نسبت به گرفتن خدمات از نفرات شاغل در شبکه متقاعد کنم.»
مطابق خوداظهاری صورت گرفته توسط الکس، وی از راه «اسکورت سرویس» درآمد ۷۰ میلیارد تومانی داشته و در جای دیگر نیز درآمد دلاری خود را ۷۳۳ هزار دلار بیان می‌کند.
الکس بلافاصله پول‌های کسب شده از راه اسکورت دختران به کشورهای مقصد را به صرافی می‌سپرد تا این پول‌ها به سرعت در دوبی دریافت و از حساب خارج شوند.
مادر الکس دومین رئیس باند مخوف
«مادر الکس» که در کشور امریکا زندگی می‌کرد در سال ۲۰۰۴ به منظور سرمایه‌گذاری در کشور امارات شرکتی تأسیس و در آنجا به کار خرید و فروش املاک و زمین اقدام می‌کند. پس از آغاز کارهای الکس در شبکه گسترده‌ای که فراهم کرده بوده، او برای سهولت در دریافت پول از مادرش کمک می‌گیرد.
الکس همه پول‌های حاصل از درآمد شبکه را به شرکت مادرش در دوبی منتقل کرده و کارگزاران الکس در دوبی بلافاصله پول را از حساب شرکت خارج می‌کردند.
یکی از شروط مادر الکس برای در اختیار گذاشتن حساب شرکت و خط قرمز او این بوده است که هیچ پولی با استفاده از پاسپورت قربانیان شبکه نباید به حساب شبکه واریز شود که همین امر نشان می‌دهد الکس و باند تبهکارش برای مخفی‌سازی فعالیت‌های خود همه جوانب امر را در نظر گرفته بودند و برای نقل و انتقال پول به حساب شرکت از پاسپورت مدیران امین خود استفاده می‌کردند.
به علت علاقه عجیب الکس به خرید لوازم و البسه برند و همچنین جواهرات گرانقیمت، همیشه مبلغ کمی در حساب بانکی شرکت در دوبی نگهداری می‌شد و بیشتر پول برای خرج سبک زندگی الکس هزینه می‌شد؛ البته الکس برای اینکه بتواند همواره مادر خود را راضی به استفاده از حساب شرکتش نگه دارد، پولی را هم ماهیانه به حساب مادرش در کشور امریکا واریز می‌کرد.
مثلث باند فحشای الکس - شاینا - مانلی
مانلی دست راست الکس بود و شاینا برقی مادر الکس جزو این مثلث کثیف بود! مادر الکس که تابعیت امریکا را هم داشته است، همدست پسر در فساد و قاچاق می‌شود. الکس در نخستین گام با تهیه چند عکس برهنه از مانلی و ارسال آن برای دوستان خود در خارج از کشور مقدمات سفر مانلی و مادرش به دوبی را فراهم کرد.
بعد از بازگشت مانلی به ایران، الکس که در این مدت ۲ دختر دیگر را نیز به دام انداخته بود، آنها را این بار با مدیریت مانلی به دوبی فرستاد. الکس در این مدت با به کارگیری یک مهندس هندی اقدام به طراحی وبسایت اسکورت دختران ایرانی کرد و تصاویر برهنه مانلی و ۲ دختر دیگر را روی سایت بارگذاری کرد.
دُکی، نفوذی داخلی
اما الکس برای آن که بتواند در ایران امنیت نیروهای خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ در میان مسئولان برای خود پیدا کرد. یکی از این حامیان با نام مستعار «دُکی» از مسئولان با نفوذ دولتی بود که در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود.
حکم اعدام الکس
با توجه به محتویات پرونده و مفاد کیفرخواست صادره، اقاریر و اعترافات متهمان در مرحله تحقیقات مقدماتی، دادرسی، استخراج فیلم‌های مستهجن و مبتذل تهیه شده از گوشی تلفن همراه متهم شهروز معروف به الکس و با توجه به مراتب فوق‌الذکر، اقاریر و اعترافات صریح  وی مبنی بر مبادرت به تأسیس و اداره شبکه وسیع فساد و فحشا در سطح بین‌المللی که در فضای مجازی فعالیت و دختران ایرانی و خارجی را جذب می‌کرده؛ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از رسیدگی پرونده، اقدامات آنها را  که به‌صورت گسترده انجام شده و موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور شده بود از مصادیق افساد فی الارض تشخیص داده و رأی به اعدام الکس داد.
بررسی پرونده در دیوان عالی کشور
پس از فرجام‌خواهی وکلای متهم شهروز سخنوری معروف به الکس، راجع به اتهام افساد فی الارض، دیوان عالی کشور با توجه به اینکه از ناحیه آنها ایراد و اعتراضی که مؤثر در نقض دادنامه فرجام خواسته باشد، مطرح نشده است، فرجام‌خواهی را رد می‌کند.
اعدام الکس
در پی تأیید رأی الکس در دیوان عالی کشور، بامداد دیروز «شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲»، حکم شهروز سخنوری ملقب به الکس، پس از طی تشریفات قانونی اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد.
جستجو
آرشیو تاریخی