صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

زلنسکی بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی آلمان را تحویل می‌گیرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بعد از پایان سفر به ایتالیا، وارد برلین شد تا با مقام‌های آلمانی دیدار و درباره دریافت کمک‌های تسلیحاتی رایزنی کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که رسانه‌های آلمانی از تدارک این کشور برای ارسال بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی به اوکراین خبر دادند، رئیس‌جمهور اوکراین خود را به برلین رسانده است. ولودیمیر زلنسکی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «در حال حاضر در برلین هستم. تسلیحات. بسته (تسلیحاتی) قدرتمند، پدافند هوایی، بازسازی (اوکراین). اتحادیه اروپا. ناتو. امنیت.» این سفر در حالی است که روز شنبه برخی رسانه‌های آلمانی خبر دادند، این کشور اروپایی در حال آماده کردن خود برای ارسال بزرگ‌ترین کمک تسلیحاتی خود به اوکراین است.
بنا بر گزارش مجله آلمانی «اشپیگل»، بسته جدید کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین شامل ۲۰ دستگاه خودروی جنگی پیاده نظام «ماردر»، ۳۰ فروند تانک «لئوپارد ۱»، ۱۵ دستگاه ضدهوایی خودکششی «گپارت»، ۲۰۰ پهپاد شناسایی، چهار سامانه پدافندی Iris-T، مهمات و تجهیزات توپخانه و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی رزمی و لجستیکی می‌شود.
زلنسکی پیش از برلین، به رم رفته بود و بعد از دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایتالیا، در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی