وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آمادگی تبادل دانشجو و استاد با سایر کشورها را داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بر دیپلماسی علمی تأکید داریم، خاطرنشان کرد: دانشگاه سبطین در شهر کربلا توسط دانشگاه علوم‌پزشکی تهران راه‌اندازی شد. کشور عراق، تمام هزینه‌ها را پرداخت کرد و ما نیروی انسانی را تأمین کردیم. ما حاضر به تبادل دانشجو و استاد با سایر کشورها هستیم. همچنین پذیرای دانشجویان بین‌الملل هستیم چرا که ظرفیت خالی در اکثر دانشگاه‌ها وجود دارد.
دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به اقدامات انجام شده در ۴۴ سال گذشته در حوزه آموزش و سلامت، اظهار داشت: در این مدت اقدامات متعددی در حوزه اعتباربخشی، برنامه‌ریزی آموزشی و درمان نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه اعتباربخشی در حوزه آموزش پزشکی ایران در دو وجه «برنامه‌ای» و «مؤسسه‌ای» انجام می‌شود، تصریح کرد: نه تنها در عرصه اعتباربخشی بلکه در زمینه برگزاری امتحانات و ارزیابی هم به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.
وزیر بهداشت عنوان کرد: امتحان جامع علوم پایه و امتحان نهایی که توسط اعضای بورد برگزار می‌شود بخشی از مراحل ارزیابی هستند. وی درخصوص برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها گفت: مجموعه دروسی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، منطبق با نیاز جامعه است.
وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در کشور گفت: پیش از انقلاب، امید به زندگی در ایران حدود ۵۰ سال بود اما در حال حاضر بیش از ۷۵ سال است. همچنین در زمینه‌هایی مانند کاهش مرگ‌و‌میر نوزادان موفق بوده‌ایم. بیماری سرخک و سرخجه را بطور کامل از بین‌برده‌ایم و بیماری‌هایی مانند فلج اطفال و مالاریا رو به پایان است.
وی درباره ظرفیت رشته‌ها توضیح داد: ۲۲۸ رشته محل فوق‌تخصصی، ۶۲۸ رشته محل تخصصی، ۵۹۴ رشته محل برای مقطع دکتری، ۱۵۵۹ رشته محل برای کارشناسی و حدود ۷۰۰ رشته محل در مقطع کاردانی داریم.
جستجو
آرشیو تاریخی