صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و دو - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــار

فارس

نیروگاه اتمی بوشهر  وارد مدار شد

نیروگاه اتمی بوشهر در مدار تولید برق کشور قرار گرفت.  شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام داشت: نیروگاه اتمی بوشهر پس از ۸۰ روز تعمیرات دوره‌ای و سوخت‌گذاری با موفقیت در مدار تولید برق قرار گرفت. اکنون این نیروگاه اتمی با ظرفیت یک‌هزار مگاوات و تولید ۱۰۰ درصد در مدار قرار دارد. این نیروگاه اتمی که در منطقه گرمسیری واقع شده برق یک شهر با جمعیت معادل یک میلیون نفر را تأمین می‌کند.

 

تسنیم

افتتاح پایگاه بالگردی و پهپادی نیروی زمینی سپاه در زاهدان

با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی‌گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید علی عربی در زاهدان به بهره برداری رسید.
این پایگاه با قابلیت فرود و برخاست انواع بالگردهای هجومی و رزمی، پشتیبانی- امدادی و هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از جدیدترین شیوه نامه‌های فنی - مهندسی و منطبق بر استانداردهای هوانوردی، توسط مهندسی رزمی سپاه و متخصصان داخلی ساخته شده است.

 

ایرنا

دیدار سرلشکر باقری
با سلطان عمان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در صدر یک هیأت بلند پایه نظامی به عمان سفر کرده بود، با هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید پادشاه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. سردار سرلشکر محمد باقری با اشاره به روابط پایدار و مثبت دو کشور و سیاست اصولی ایران مبنی بر تأمین بومی امنیت در منطقه،  گفت: اقدامات مشترک ایران و عمان می تواند امنیت بهتری را ایجاد کند و اثبات نماید که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی