صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

قضاوت یک استیضاح

اکثر انتقاداتی که نمایندگان مجلس به فاطمی‌امین مطرح کردند، مباحث حاشیه‌ای، نادرست، بی‌ارتباط با وزارت صمت یا اتهام و افترا بود در آینده اگر پژوهشگران به آمار عملکرد بخش صنعت، معدن و تجارت در سال‌های 1400 و 1401 نگاه کنند، تعجب خواهند کرد که چطور مدیر موفق این بخش توسط مجلس وقت، ‌استیضاح شده است

هفته گذشته، اکثریت مجلس رأی به برکناری سیدرضا فاطمی‌امین از وزارت صمت دادند. با فروکش کردن هیجانات استیضاح، مروری بر انتقاداتی که نمایندگان مجلس به عملکرد فاطمی‌امین می‌کردند، نشان می‌دهد با یک استیضاح سیاسی مواجه بودیم. اکثر انتقاداتی که نمایندگان مجلس به فاطمی‌امین مطرح کردند، مباحث حاشیه‌ای، نادرست، بی‌ارتباط با وزارت صمت یا اتهام و افترا بود.
برخی نمایندگان مجلس حتی برای حمله به فاطمی‌امین، تمام آمارهای مراجع آماری کشور از بانک مرکزی تا مرکز آمار و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس را هم زیر سؤال بردند چراکه تمامی آمارهای رسمی حکایت از عملکرد موفق بخش صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم دارد.
در این گزارش، شبهات و انتقادات نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح فاطمی‌امین و موارد رد این انتقادات ذکر شده است. قطعاً در آینده اگر پژوهشگران به آمار عملکرد بخش صنعت، معدن و تجارت در سال‌های 1400 و 1401 نگاه کنند، تعجب خواهند کرد که چطور مدیر موفق این بخش توسط مجلس وقت، ‌استیضاح شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی