صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

پیگیری حوادث

بازداشت عاملان
اصلی شهادت شهید شهرکی
و همسرش
عوامل اصلی در شهادت شهید شهرکی و همسرش در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند. سردار دوستعلی جلیلیان رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: با هدف برقراری نظم و آرامش مردم، همکاران ما در پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها اولین طرح رعد استانی را با هدف ضربه زدن به کانون جرائم در اطلس جغرافیایی به مرحله اجرا گذاشتند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: پس از یک‌سری اقدامات فنی و هماهنگی‌های لازم طی عملیات‌های متعدد و منسجم در کل استان در 48 ساعت تعداد یک‌هزار و 118 نفر از  متهمان دستگیر شدند.
وی افزود: در بین آنها 23 باند سازمان یافته جرائم از جمله سارقان مسلح و به عنف و مواد مخدر و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز متلاشی شد.
سردار جلیلیان بیان کرد: 29 نفر از سارقان به عنف و مسلح نیز در فاصله کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند، تعداد 126 قبضه سلاح در این طرح کشف و ضبط شد. 500 قبضه سلاح غیرمجاز نیز امسال کشف شد که صددرصد افزایش را نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شش نفر از افرار شرور و مسلح نیز که مخل امنیت استان بودند دستگیر شدند، همچنین یک تیم از گروهک‌های معاندین شامل سه نفر با اقدامات پیچیده و فنی دستگیر شدند که عناصر اصلی گروهک و عوامل شهید علیرضا شهرکی و همسرشان بودند.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه 68 میلیارد تومان بوده است، گفت این طرح‌ها به طور مستمر ادامه دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از طرد بیش از 3 هزار نفر از اتباع بیگانه در این استان طی سال‌جاری خبر داد.

درگیری مرگبار در ارومیه
عاملان جنایت در ارومیه با عملیات ضربتی پلیس آگاهی دستگیر شدند.
صادق شکری رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام وقوع درگیری مرگبار با چاقو در یکی از محلات ارومیه و متواری شدن قاتل رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی انتظامی استان قرار گرفت.
وی افزود: با اشرافیت اطلاعاتی پلیس و سرنخ‌های به عمل آمده، در نهایت قاتل شناسایی و طی عملیات ضربتی دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ادامه داد: همزمان در یک عملیات دیگر همدست قاتل نیز دستگیر و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
شکری در پایان انگیزه متهمان را از درگیری، اختلاف شخصی عنوان داشت و تأکید کرد: حمل سلاح سرد، ناتوانی در مهار خشم و عصبانیت و بی‌توجهی به قانون عواقب بسیار ناگواری به همراه دارد که گاه جبران‌ناپذیر است.
 
سرقت ماهرانه  زن جوان از گاوصندوق یک خانه در دربند
زن جوان پس از اعتماد‌سازی با شگردی خاص طلاهای یک خانه را از داخل گاوصندوق به سرقت برد.
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: اردیبهشت ماه امسال با وقوع سرقت از خانه‌ای در محدوده دربند تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی زبده از مأموران کلانتری 122 این پلیس قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارق با جلب اعتماد صاحبخانه اقدام به کش‌روی و سرقت اموال کرده است.
وی افزود: با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، متهم که خانمی 35 ساله بود شناسایی شد که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد سابقه‌دار است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در 13 اردیبهشت ماه سال‌جاری مخفیگاه متهم را در کمتر از 48 ساعت پس از سرقت شناسایی کردند.
سرهنگ گودرزی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی، روز گذشته راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند که در بررسی‌های اولیه محل اختفای اموال شناسایی و اموال سرقتی را شامل طلاجات به ارزش 30 میلیارد ریال از مخفیگاه متهم کشف کردند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری دربند در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تأمین نیاز‌های مالی، عنوان کرد.
به گفته این مقام انتظامی تاکنون دو مالباخته به کلانتری مراجعه و با شناسایی متهم شکایت خود را ثبت کردند، متهم نیز پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی اعزام شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی