صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دستگیری معترضان در مراسم تاجگذاری چارلز سوم

گروه جهان/ مراسم تاجگذاری چارلز سوم با تظاهرات‌های گسترده مخالفان سلطنت در انگلیس با حواشی بسیاری همراه شد و نیروهای پلیس که برای کنترل ناآرامی‌ها مجوز عملیات ویژه داشتند، بیش از 52 نفر را در ساعات مانده تا این جشن پرهزینه انگلیس دستگیر کردند.
به گزارش ایندیپندنت، رئیس گروه مخالفان سلطنت جمهوری‌خواه اروپایی از جمله مهم‌ترین بازداشت‌شدگان در آستانه این مراسم بود که با فراخوانی گسترده در انتظار اجتماع بزرگ حامیان این گروه قرار داشت.
گراهام اسمیت نزدیک به 16 ساعت در بازداشت پلیس بوده و سپس با این حکم که او دیگر حتی حق برگزاری تظاهرات صلح‌آمیز در انگلیس را نیز ندارد، مجوز آزادی گرفت. این حکم و بازداشت‌ها با واکنش سازمان‌های حقوق بشری و عفو بین‌الملل همراه شد.
براساس آخرین گزارش‌ها، حدود 52 نفر از مخالفان سلطنت و حامیان محیط زیست نیز به احتمال اخلالگری بازداشت شده‌اند. این در حالی است که پلیس لندن پیش‌تر وعده داده بود که در صورت صلح‌آمیز بودن اعتراضات، در تجمعات مداخله نخواهد کرد.
این اعتراضات در گلاسکوی اسکاتلند و کاردیف ولز نیز با مشارکت بسیار گسترده برگزار شد. به نوشته رویترز، نظرسنجی‌های ماه گذشته مؤسسه YouGov نشان می‌دهد، 64 درصد مردم انگلیس تمایل چندانی به برگزاری مراسم تاجگذاری نداشتند که این رقم در بین جوانان 18 تا 24 سال به 75 درصد رسیده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی