پایان انتظار 9 ساله کهکشانی ها در کوپادل‌ ری

به نام کارلتو، به کام رئال!

 فائزه زمانی/طلسم 9 ساله رئال مادرید در کوپادل ری شکسته شد.کهکشانی‌ها که آخرین بار با شکست بارسا در سال 2014 با کارلو آنچلوتی قهرمان جام حذفی شده بودند، بعد از 9 سال انتظار مجدداً با همین مربی ایتالیایی جام حذفی را فتح کردند.
 رئال با گل رودریگو در همان دقیقه 2 بازی، خیلی زود استارت قهرمانی را زد، در ادامه تورو دقیقه 58 گل تساوی را به ثمر رساند اما این رودریگو بود که با دبل، بیستمین جام قهرمانی کوپادل ری را به رئال تقدیم کرد.
کارلتو در 475 روز مأموریتی غیرممکن را ممکن کرد و در یک اتفاق تاریخی، موفق شد 6 جام را در این مدت بالای سر ببرد؛ سوپرجام اسپانیا 2022، قهرمانی لالیگا 2022، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا 2022، سوپرجام اروپا 2022، جام باشگاه‌های جهان 2023 و حالا قهرمانی در کوپادل ری، 6 جامی است که رئالی‌ها در 475 روز، با هدایت سرمربی ایتالیایی خود به خانه برده‌اند.
همچنین در تاریخ کهکشانی‌ها فقط 3 مربی توانسته‌اند 2 جام حذفی را برای این تیم به دست بیاورند؛ پاکو برو، مونیوز ولوئیس مولونی که حالا کارلو آنچلوتی بعد از 41 سال با فتح 2 فینال جام حذفی در کنار این سه مربی قرار گرفت.
رئالی‌ها حالا با این فتح بزرگ به استقبال بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی می‌روند تا کارلتو به یازدهمین جام حمله کند.
این بازی اما بدون حاشیه هم نبود و از همان ابتدای بازی وینیسیوس جونیور بازیکن حاشیه‌ساز رئالی‌ها با بازیکنان اوساسونا به خصوص یون مونکایولا درگیر بود که در ادامه این تنش به داخل تونل هم کشیده شد.
کریم بنزما ستاره فرانسوی رئالی‌ها در این بازی با بالا بردن جامی دیگر، حالا با 25 جام درکنار مارسلو به پرافتخارترین بازیکن این باشگاه تبدیل شد.این درحالی است که کریم شانس این را دارد که با فتح لیگ قهرمانان اروپا آن هم با 26 جام، مارسلو را جا گذاشته و به تنهایی پرچم دار رئال شود.
همچنین تونی کروس و داوید آلابا دویار قدیمی در بایرن مونیخ که حالا در رئال هم تیمی هستند، در این 2 باشگاه تمام جام‌های ممکن را به دست آورده‌اند تا نامشان در تاریخ جاودانه شود.
جستجو
آرشیو تاریخی