صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

پرستار خانگی در کلاس زبان بازداشت شد

مرد جوان 18 ماه بعد از قتل یک زن، زیرزمینی زندگی کرد و وقتی خواست در کلاس زبان آلمانی ثبت نام کند بازداشت شد.
روز حادثه
علی می‌گفت مادرم با ماشینش به سفر رفته است.می گفت پرستارم مجتبی به من گفته که مادرت زود برمی گردد.اما ناهید وقتی این حرف‌ها را می‌شنید نزدیک بود از تعجب شاخ دربیاورد!
وارد خانه که شد علی تنها بود.خبری از مادرشوهرش هم نبود.ناگهان چشمش به خونابه‌ای افتاد که زیر در کمد دیواری اتاق بیرون ریخته بود.هم زمان که در کمد دیواری را باز کرد صدای فریادهای پی در پی او سکوت خانه را شکست.جسد مادر شوهرش مچاله شده در کمد دیواری بود.
تعقیب پرستار خانگی
با کشف جسد این زن رسیدگی به پرونده قتل در دستور کار بازپرس جنایی قرار گرفت.بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که آثار کبودی روی گلوی مقتول است و همه چیز حکایت از خفه شدن مادر علی داشت.
در همان بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که مقدار زیادی از طلاهای پیرزن ثروتمند و همچنین خودرو پژو 206 او به سرقت رفته است.همه ادله و شواهد حکایت از این داشت که عامل جنایت کسی جز مجتبی، پرستار خانگی پیرزن سالخورده نیست.
حدود یک سال و نیم از قتل مادر علی می‌گذشت تا اینکه در هفته گذشته مجتبی در حالی که قصد ثبت نام در یک کلاس زبان آلمانی را داشت دستگیر شد.
قاتل در بازجویی گفت: به افغانستان رفتم و تا همین دو هفته قبل آنجا زندگی می‌کردم.زندگی در افغانستان با طلاهایی که همراهم بود سرشار از استرس بود!
فکر می‌کردم آب‌ها از آسیاب افتاده است. برگشتم که به ترکیه سفر کنم و از آنجا به آلمان بروم.می خواستم تا آخر عمر در آلمان زندگی راحتی داشته باشم اما می‌ترسیدم همین که زبان بلد نیستم باعث شود که سرم کلاه برود. برای همین تصمیم گرفتم کلاس زبان ثبت نام کنم که در همان زمان به دام افتادم.

 

قتل مرد نمایشگاه‌دار
توسط هندوانه‌فروش

درگیری نمایشگاه‌دار خودرو با مرد هندوانه‌فروش در شهرک آبادانی مسکن کرمانشاه، سناریوی یک جنایت خونین را رقم زد.
سرهنگ علیرضا دلیری رئیس پلیس کرمانشاه، گفت: هفته گذشته مأموران پلیس پس از دریافت تماس تلفنی با پلیس 110 مبنی بر درگیری در انتهای شهرک آبادانی مسکن کرمانشاه، راهی محل شدند.
وی در تشریح علت این درگیری بیان کرد: یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در محل برای خرید هندوانه به یکی از دستفروشان مراجعه می‌کند و سپس بین آنها درگیری لفظی صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این درگیری به نزاع دسته‌جمعی ختم شد، تصریح کرد: یکی از این میوه‌فروشان چاقویی پرت می‌کند که باعث برخورد به گردن شخص نمایشگاه‌دار و قتل وی می‌شود.
دلیری در پایان با بیان اینکه 2 مظنون به قتل این حادثه دستگیر شده‌اند، گفت: پرونده این موضوع تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

 

قتل خونین زن پاکدشتی به دست شوهرش

مرد جوان در درگیری با همسرش دست به قتل زد و جسد زنش را در پاکدشت رها کرد. سرهنگ مرتضی ملکی، جانشین فرماندهی انتظامی پاکدشت گفت: در پی تماس تلفنی با پلیس 110 مبنی بر پیدا شدن جسد یک زن در یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.
وی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و در بررسی‌های انجام شده در صحنه و معاینه جسد، وجود آثار ضرب و جرح و اصابت چاقو در نواحی بدن مشهود بود که مدارک و مستندات جمع‌آوری شد.
سرهنگ مرتضی ملکی خاطرنشان کرد: در بررسی مدارک موجود و تحقیقات به عمل آمده، مأموران به شوهر قربانی جنایت شک کردند که وی ابتدا منکر هر گونه اختلاف با همسرش شد، اما در مواجهه با ادله پلیس، لب به اعتراف گشود و عنوان کرد، پس از دعوا و مشاجره با همسرش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان پاکدشت در پایان اظهار داشت: قاتل پس از بازسازی صحنه جرم و تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی و سپس روانه زندان شد.

جستجو
آرشیو تاریخی