صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

خدا را شکر، شهید الداغی
ظاهر مذهبی نداشت!
 خبر اول اینکه،پس از بازخوردهای گسترده به خبر شهادت جوان سبزواری که در مواجهه با مزاحمت نوامیس از سوی اراذل و اوباش مورد اصابت چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید، برخی چهره‌های مجازی که پیش از این همراستا با جریان آشوب به فعالیت پرداخته بودند نیز نسبت به این حادثه واکنش نشان داده و با خانواده این شهید ابراز همدردی کردند. اما کاربران فضای مجازی به تأخیر این افراد در محکوم کردن حادثه واکنش نشان دادند. یک کاربر فضای مجازی ضمن انتقاد از برخی سلبریتی‌هایی که به ترویج کشف حجاب پرداختند، نوشت: آنها در محکومیت حادثه تأخیر داشتند، زیرا منتظر ماندند تا ببینند شهید الداغی ظاهری مذهبی داشته یا نداشته؛ دریغ که هنوز چرایی شهادت و ایثار او را نفهمیده‌اند.

انفجار در یکی از مراکز آماد
سپاه دامغان
 خبر دیگر اینکه،جابه‌جایی مهمات در یکی از مراکز آماد و پشتیبانی سپاه در حومه دامغان منجر به انفجار شد. به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه دامغان با انتشار این خبر، اعلام کرد: علت حادثه در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

ناهماهنگی، کار دست اپوزیسیون داد
 دست آخر اینکه، تنها مدتی پس از سفر ناکام رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی که حواشی بسیاری را به همراه داشت، بیش از 30 نماینده پارلمان جعلی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به مسئول نهاد سیاست خارجی این رژیم از واژه «آذربایجان جنوبی» در قبال استان‌های شمالغربی کشور نام بردند. طرح این مسأله در اثنای بحران درگیری میان طیف تجزیه‌طلب و طیف سلطنت‌طلب اپوزیسیون ضدایرانی منجر به این شد تا فرزند شاه مخلوع ایران نیز نسبت به آن واکنش نشان دهد.
بلافاصله اما وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که میزبانی رضا پهلوی در سفر اخیرش را بر عهده داشت و در تمامی برنامه‌ها او را همراهی می‌کرد، در توئیتی به زبان فارسی مدعی شد که 25 تن از نمایندگان مذکور را قانع کرده تا از تجزیه ایران حمایت نکنند. در همین رابطه یک کارشناس سیاسی در BBC اذعان کرد: رویکرد اسرائیل نسبت به بازیگران بزرگ منطقه از جمله ایران، تضعیف و در صورت امکان تجزیه این بازیگران است؛ همین واکنش کافی بود تا بسیاری از سلطنت‌طلبان همچنان با انکار این موضوع، به دفاع از سفر رضا پهلوی و دیدارش با مقامات اسرائیل بپردازند.

جستجو
آرشیو تاریخی