صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

یک ایران همدرد خانواده شهید،
یک هتاک به‌دنبال کینه‌توزی
 خبر اول اینکه،با انتشار فیلم لحظه شهادت حمیدرضا الداغی، جوان دهه شصتی اهل سبزوار که در مواجهه با مزاحمت اراذل و اوباش برای نجات دو دختر به ضرب چاقو به شهادت رسید، کاربران فضای مجازی به ستایش شجاعت و غیرت این شهید و همدردی با خانواده او پرداختند. همچنین مردم سبزوار با تجمع در محل شهادت حمیدرضا الداغی، این مکان را گلباران کردند. رسانه های معاند ضدانقلاب نیز عمدتاً ترجیح دادند با بایکوت این حادثه، از افشای هرچه بیشتر پشت پرده و اهداف جنگ فرهنگی با مردم ایران تحت شعار «زن، زندگی، آزادی» جلوگیری کنند. در سوی دیگر بسیاری از فعالان فضای مجازی نسبت به سکوت چهره‌های اصلاح‌طلب در قبال این جنایت انتقاد کرده و آن را استاندارد دوگانه اصلاحات در قبال مردم و مسائل کشور دانستند. اما در اقدامی موهن و غیرقابل تصور، فردی که عنوان استاد دانشگاه را یدک می کشد و پیش از این به تجلیل از قاتلان شهدای امنیت از جمله قاتلان شهید عجمیان پرداخته بود و زیر سایه تساهل دستگاه های  مسئول به نفرت‌پراکنی در فضای مجازی ادامه می‌داد، با الفاظی زننده به شهید حمیدرضا الداغی توهین و هتاکی کرد. در واکنش به این کینه‌ورزی این حقوقدان!، بسیاری از کاربران توئیتر تأکید داشتند که عدم واکنش متناسب حقوقی با شبکه‌‌های داخلی هم‌راستا با منافع معاندین جمهوری اسلامی که از پاییز سال گذشته در فضای رسانه جولان داده‌اند، چنین نتیجه‌ای را به همراه داشته است.

اعتراف فرمانده پیشین سنتکام:
از قدرت پهپادی ایران
عقب ماندیم
 خبر دیگر اینکه،فرمانده سابق سنتکام با اشاره به پیشرفت‌های ایران در برنامه پهپادی و موشکی اذعان کرد که امریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن از ایران در این زمینه عقب ماندند. به گزارش ایسنا به نقل از روسیاالیوم، ژنرال مکنزی،  در سمیناری سیاسی در مورد قدرت پهپادی ایران که در اندیشکده واشنگتن برگزار شد تأکید کرد که طی ده سال گذشته ایران ذخیره پهپادی، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک خود را گسترش داده است. مکنزی خاطرنشان کرد که ایران اکنون به وسیله پهپاد می‌تواند سامانه‌های راداری دشمن خود را نابود کند و امریکا و هم پیمانان منطقه‌ای خود در قدرت دفاعی علیه پهپادهای ایرانی عقب مانده‌اند. فرمانده پیشین سنتکام با اشاره به اینکه دیگر در منطقه جنگ‌های سنتی و استفاده از تانک و نیروهای پیاده وجود نخواهد داشت، تأکید کرد: من شخصاً برای ایرانی‌ها و برنامه پهپادی، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک آنها احترام زیادی قائل هستم و آنها در 10 سال گذشته بهای زیادی در راستای ساخت این سامانه‌ها دادند. وی گفت: به نظر من قدرت پهپادی و موشکی ایران مهم‌ترین نقطه قوت ارتش این کشور هستند و ایرانی‌ها به اندازه برنامه هسته‌ای و شاید بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهند.

دیدار با خانواده
شهید عجمیان در روز کارگر
 دست آخر اینکه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته، همزمان با روز کارگر با خانواده شهید روح الله عجمیان دیدار کرد و گفت: شهید «سیدروح الله عجمیان» از جمله کارگران زحمتکش کشور بود که جان خود را برای دفاع از آرمان ها و حفظ امنیت و آرامش کشور فدا کرد. سیدصولت مرتضوی در این دیدار که استاندار البرز نیز  وی را همراهی می کرد، اساس و محور پیشرفت در هر جامعه را کار توصیف کرد و افزود: جامعه کارگری ۱۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و نقش کارگران در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و در عرصه دفاع از کشور و توسعه و تولید، بی بدیل است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه شهید عجمیان نیز از جامعه خدوم و زحمتکش کارگری کشور بود، تکریم خانواده این شهید والامقام را یک وظیفه خواند.
شهید سید روح‌الله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۳ از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که ۱۲ آبان ماه در جریان آشوب‌‌های
آزادراه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) با ضربات چاقو، سنگ و ضرب‌وشتم اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی