صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

حـــــادثه

زورگیری 2 جوان از مأمور پلیس در تهران
2  زورگیر خشن وقتی برای سرقت دست به کار شدند نمی‌دانستند طعمه‌شان یک مأمور پلیس است. سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: با وقوع چند زورگیری از شهروندان بویژه نوجوانان در محدوده محله باغ فیض تهران با تهدید سلاح سرد توسط 2 موتورسوار، مشخصات ظاهری متهمان جمع‌آوری و در پالایش اطلاعات، محل‌های حضور سارقان و گروه سنی این افراد و مشخصات ظاهری متهمان به دست آمد. رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: شامگاه 9 اردیبهشت ماه هنگامی که تیم عملیات کلانتری 140 باغ فیض در محدوده بلوار فلاح‌زاده تهران در تردد بودند، متهمان را در حال زاغ‌زنی مشاهده کردند. در همین هنگام متهمان مأموران کلانتری را طعمه‌های خود قرار دادند و بسرعت با پارک موتورسیکلت به سمت مأموران حمله‌ور و قصد زورگیری و سرقت تلفن همراه مأموران را داشتند که در دام پلیس و عملیات پیش‌دستانه پلیس قرار گرفتند  و دستگیر شدند.

بازداشت 2 زن گدا در مشهد که مرد بودند
 سرپرست اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، از شناسایی ۲ مرد گدا با پوشش زنانه در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی توسط نیرو‌های رفع سد معبر در قالب طرح تشدید جمع‌آوری دستفروشان و متکدیان و تحویل آنان به نیروی انتظامی خبر داد. داود لطیفی با بیان این خبر اظهار داشت: طی هفته گذشته تشدید نظارت و آزادسازی معابر منتهی به حرم مطهر و اخذ دستورات قضایی در خصوص جمع‌آوری دستفروشان و متکدیان با حضور ۲۴ ساعته گشت‌های رفع سدمعبر در این معابر همراه بود.
وی گفت: عوامل رفع سدمعبر دو نفر مرد را که با پوشش زنانه در حال تکدی‌گری بودند، شناسایی کرده و بلافاصله این موارد توسط نیرو‌های رفع سد معبر به عوامل انتظامی گزارش شده که در پی آن با حضور پلیس این دو متکدی زن‌نما دستگیر و مقادیر قابل توجهی وجه نقد از آنان کشف و ضبط شد.

در آذربایجان شرقی رخ داد
شلیک مرگبار  به پدر 3 کودک قد و نیم قد
پسر جوان در اقدامی هولناک با شلیک به مرد ورزقانی در روستای اندریان آذربایجان شرقی سناریوی یک جنایت مسلحانه را رقم زد.
در این جنایت مسلحانه پدر خانواده‌ای کشته شد و 3 کودک قدو نیم قدش یتیم شدند.
به گزارش «ایران»، عصر چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه امسال بود که درگیری دو جوان در روستای اندریان آذربایجان شرقی اهالی محل را از خانه‌هایشان بیرون کشید و اهالی محل با توجه به اینکه این 2 جوان از چند روز قبل با هم اختلاف و درگیری داشتند برای وساطت وارد عمل شدند.
اهالی محل سعی داشتند بین این 2 جوان صلح و سازش صورت گیرد و به اختلافات پایان دهند که ناگهان جوان 20 ساله تفنگ به دست شد و ابتدا شروع به شلیک 2 تیرهوایی کرد و در ادامه مرد 30 ساله را از ناحیه گردن هدف گلوله قرار داد. همه از وحشت شوکه شده بودند و فکر نمی‌کردند درگیری آنها با شلیک پایان گیرد. مرد جوان غرق خون روی زمین افتاد و به سرعت به بیمارستان شهر ورزقان منتقل شد. این مرد جوان که 3 فرزند دارد و پسر بزرگش 10 سال دارد بخاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت. با اعلام این خبر به پلیس خیلی زود مأموران وارد عمل شدند و در عملیاتی غافلگیرانه عامل این جنایت مسلحانه را دستگیر کردند.
بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی آذربایجان شرقی قرار دارد.

بازداشت مرد شیطان‌صفت در تهران
مرد شیطان‌صفت که در فضای مجازی دختر جوان را از خانه‌شان فراری داده بود دستگیر شد. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط فروردین‌ ماه سال‌ جاری، زن میانسالی سراسیمه به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت: دختر جوانم به بهانه دیدن دوستانش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است در این مدت نیز با تمامی آشنایان تماس گرفتم اما کسی از او خبری ندارد، نگرانم بلایی سر دخترم آمده باشد. وی افزود: پس از تشکیل پرونده در دایره چهارم پلیس آگاهی، تیمی زبده از کارآگاهان راهی محل زندگی دختر جوان شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پی بردند، دختر گمشده با یک مرد جوان به صورت پنهانی ارتباط داشته است. رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند، دختر گمشده توسط مرد جوان در فضای‌ مجازی با شگرد ازدواج اغفال شده و از خانه فرار کرده است که همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام ‌بعدی با بررسی‌های تخصصی متوجه شدند، دختر اغفال‌شده در خانه متهم حضور دارد که کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی مرد جوان را دستگیر کردند و موفق به پیدا کردن دختر گمشده شدند. وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر نوجوان در فضای مجازی با شگرد وعده‌های پوشالی و دروغین ازدواج اعتراف کرد.
 سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، دختر گمشده به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شد و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مرگ خواهردرآتش افروزی برادر
دخترجوان درجریان آتش افروزی برادرش به کام مرگ فرو رفت. هفته گذشته، گزارش آتش افروزی مرد جوان در خانه شان واقع در جنوب تهران دردست بازپرس دادسرای محلاتی بود.این درحالی بود که خواهراین مرد دراین حادثه بشدت دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شد. اما اقدامات درمانی برای دختر جوان مؤثر نبود و او سرانجام روز گذشته به کام مرگ فرو رفت.همین کافی بود که مهراتهام قتل خواهر روی پرونده قضایی برادرش بخورد. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران ارجاع شد و رسیدگی به این پرونده در دستور کار محمد وهابی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. متهم به زودی جهت روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا، تحت بازجویی قرارمی‌گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی