صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تأکید معاون اول رئیس جمهور
بر برگزاری نشست با دانشجویان
 خبر اول اینکه، دستیار ویژه معاون اول رئیس جمهوری گفت که محمد مخبر بر برگزاری نشست‌ با دانشجویان طیف‌های مختلف و گفت‌وگو با آنان تأکید دارد. کاوه اشتهاردی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏معاون اول رئیس‌جمهور در این مدت ۷ جلسه با طیف‌های مختلف دانشجویی داشته که گفت‌وگوی رو در رو با دانشجویان دانشگاه‌های تهران، شریف، علم و صنعت، بسیج، دفتر تحکیم و دیگر تشکل‌ها از آن جمله است. دکتر ‎مخبر به دغدغه‌مندی و دلسوزی دانشجویان اعتقاد دارد و مشتاق استمرار برگزاری چنین جلساتی است.»

کاسبی جدید با کنسرت!
 خبر دیگر اینکه، پس از افزایش اختلافات بین گروه‌های متعدد اپوزیسیون و شکاف میان رده «راهبری»، بسیاری از ناظران سیاسی معتقدند که بخش مهمی از ریشه‌های این اختلافات به مسائل مالی و دریافت مزد از سرویس‌های جاسوسی برمی‌گردد. افشاگری‌های شبکه سلطنت‌طلب منوتو علیه مسیح علی‌نژاد و همچنین برملاشدن پشت‌‎پرده پول‌های کثیف در شبکه ایران‌اینترنشنال از جمله اتفاقاتی بود که این پدیده را بیش از پیش عیان کرد. اما در جدیدترین تلاش‌ها برای کلاهبرداری مالی از براندازان، بخشی از خوانندگان لس‌آنجلسی قصد دارند تا کنسرتی را تحت عنوان «برای آزادی زندگی کن» برگزار کنند. نکته جالب توجه این کنسرت قیمت بلیت‌های آن است که هزینه یک بلیت برای شرکت‌کننده در یک سانس از این کنسرت تا 200 دلار خواهد بود. پیش از این سوءاستفاده براندازان از  یکدیگر بارها سوژه فعالان فضای مجازی شده بود.

رویترز: ایران تلافی کرد
 دست آخر اینکه، پس از آنکه نیروی دریایی ارتش ایران نفتکش امریکایی را که با یک شناور ایرانی  برخورد کرده و به جای کمک به مصدومان متواری شده شناسایی، توقیف و به آب‌های ساحلی ایران هدایت کرد؛ یک رسانه غربی آن را اقدامی تلافی‌جویانه دانست. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز مدعی شد که حداقل پنج روز قبل از اقدام روز پنجشنبه  تهران، یک محموله نفتی ایران توسط امریکا مصادره شده بود. ادعای رویترز در حالی است که دو سناتور امریکایی اخیراً در نامه‌ای به جوبایدن ضمن اعتراف به  افزایش صادرات نفت ایران به رغم تحریم‌ها تصریح کردند که وزارت امنیت داخلی امریکا  بیش از یک سال است قادر به توقیف حتی یک محموله نفت ایران نبوده. این سناتورها با اعتراف به دزدی امریکا افزودند که از زمان فعال شدن برنامه دفتر تحقیقات امنیت داخلی وزارت امنیت داخلی در سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۲۲۸ میلیون دلار نفت خام و نفت کوره ایران  توسط امریکا ضبط شده است. یکی از دستیاران جونی ارنست سناتور جمهوریخواه به رویترز گفته:«در حالی که ایران کشتی‌ها را توقیف می‌کند، برنامه امریکا برای توقیف محموله های نفتی ایران  رو به زوال است.»

جستجو
آرشیو تاریخی