صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

 مسلم مخفی، فرماندار همدان گفت: زیرساخت‌های لازم برای حذف سواره از هگمتانه آماده شده و در راستای اجرایی شدن طرح به اقناع‌سازی جامعه محلی نیاز داریم.
 علی محمد چهارمحالی، کارشناس مرمت بناهای تاریخی می‌گوید: مسجد جامع شوشتر از ۲ بخش سازه‌ای و منظری آسیب دیده است و یکی از آسیب‌های وارد شده به این مسجد جامع، تجمع آب باران ناشی از قرارگیری شیب سازه‌ای فلزی و هدایت آب به داخل بام است.
علیرضا نور محمدی، معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دوره دوم سفر ریاست جمهوری، ۸۰ میلیارد تومان به پروژه‌های زیست محیطی و تأمین تجهیزات پایش منابع خوزستان اختصاص یافت.
 حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با رهاسازی بیش از ۵۰ رأس آهو در دشت مغان این گونه نادر در حال احیا و بازگشت به دامن طبیعت است.
 سیاوش آریا، فعال میراث فرهنگی با انتشار تصاویری از «سیراف» از وضعیت وخیم، رها شده و تخلف‌های آشکار در این بندر باستانی خلیج فارس خبر داد.
 حبیب مسیحی تازیانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه بعد از دهه ۷۰ بیشترین توسعه زیست‌محیطی این استان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، گفت: دولت مردمی با مصوبات سفرهای استانی، بیشترین کمک را به بهبود زیرساخت‌های محیط زیست هرمزگان داشت و بسیاری از چالش‌ها با این مصوبه‌ها برطرف شده است.
 یاور عبیری، رئیس جامعه انجمن‌های اقامتگاه‌های بومگردی گفت: اگر طرح ارزیابی بومگردی‌ها که دستورالعمل آن دی ماه به وزارت میراث فرهنگی داده شد، تصویب و اجرا شود در تعیین نرخ اقامت‌ها تأثیر می‌گذارد.
شهباز محمودی، معاون میراث اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: تا زمانی که امکانات مناسب برای میزبانی از گردشگران در محوطه ازبکی فراهم نشود، باز کردن دائمی درهای این مجموعه منطقی به نظر نمی‌رسد.
 حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصت بی‌نظیر برای جذب گردشگر است، در کشور ما فوتبال، کشتی و والیبال از این خاصیت و ظرفیت برخوردار هستند.
 ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از احصای ۵۰ هزار موارد خطر در بوستان‌های پایتخت خبر داده و گفت: بررسی‌ها نشان داده است که رفع خطر از برخی موارد زمان‌بر است؛ چراکه نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها همچون اداره برق، آب و... است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی