صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث کوتاه

واکنش پلیس به توقیف خودروی  دختر جوان
در بزرگراه حکیم
پلیس راهور تهران در خصوص فیلم منتشر شده مبنی بر توقیف یک خودرو به خاطر کشف حجاب توضیحاتی را مطرح کرد. مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ عنوان داشت از روز جمعه ویدیوئی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن خانمی با روایت دروغین مدعی است که پلیس راهور به خاطر کشف حجاب ، خودروی آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده و چندین بار تاکید می‌کند که علت توقیف خودرو ، نداشتن حجاب سرنشین است. این در حالی است که در بررسی دقیق موضوع کذب بودن این روایت محرز شده و واقعیت ماجرا از این قرار بوده که در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد جمعه  ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ،  خودروی پژو 206 در بزرگراه حکیم با توجه به انجام حرکات مخاطره آمیز، سرعت و سبقت غیر مجاز توسط واحد گشت پلیس راهور متوقف و با توجه به شرایط راننده و انجام تست مثبت الکل راننده ، برابر قانون خودرو به پارکینگ منتقل شده است .

مین جنگی در دستان ارشیا کوچولو منفجر شد
روز پنجشنبه دو نوجوان در روستای قلقله سنندج به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی یک مین را پیدا کرده و از روی کنجکاوی در حال بازی و دست کاری کردن آن بودند که مین در دستان یکی از آنها منفجر می شود. حسن عسکری فرماندار سنندج در حاشیه حضور در بیمارستان کوثر سنندج و دیدار با پدر ارشیا نوری، در مورد جزئیات انفجار مین در روستای قلقله بخش مرکزی شهرستان سنندج گفت: ساعت ۱۸ عصر روز پنج‌شنبه در محدوده خارج از روستای قلقله چتان بخش مرکزی در منطقه‌ای که تاکنون دو مرحله توسط اکیپ‌های مین‌روبی پاکسازی و مین‌روبی شده است متاسفانه به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر 2 نوجوان یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند. وی افزود: متاسفانه مین بر اثر دستکاری‌های صورت گرفته منفجر و این 2 نوجوان مجروح و بلافاصله به بیمارستان اعزام می‌شوند. وی با بیان اینکه هر 2 مصدوم بلافاصله تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: همان زمان بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور می یابد و پیگیرهای لازم را برای انجام مراقبت‌های خاص هر 2 مصدوم این حادثه انجام می‌دهد. وی افزود: در تماس‌هایی که بلافاصله با بیمارستان گرفتیم مشخص شد که یکی دو ساعت بعد از این حادثه یکی از 2  نوجوان مصدوم شده در وضعیت مساعدی ترخیص شد. فرماندار سنندج اذعان کرد: متاسفانه یکی از این 2 نوجوان از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

جسد خونین مرد جوان رها شده در شهر
جسد خونین مرد جوان کنار پارکی در تهرانپارس رها شده بود. به گزارش «ایران»، در گرگ و میش صبح روز گذشته، اهالی خیابان طباطبایی نسب محله تهرانپارس، با جسد غرق در خون مرد جوانی مواجه شدند که به طرز هولناکی به قتل رسیده و جسدش در کنار سطل زباله یک بوستان رها شده بود.بلافاصله تیم جنایی به همراه امیرحسین علیمردان بازپرس کشیک قتل پایتخت برای رسیدگی به موضوع در محل کشف جسد حاضر شدند. بررسی‌های ابتدایی حکایت از این داشت که جوان حدوداً 20 ساله است که با اصابت جسم سخت برنده به سر و صورت و بدنش به طرز فجیعی به قتل رسیده است. در حالی که احتمال می‌رفت این جوان، کارگر ساختمان‌های نیمه کاره باشد بررسی‌ها در ساختمان‌های نیمه‌ساز نزدیک محل کشف جسد آغاز شد که در یک ساختمان مقداری خون کشف شد اما خیلی زود مشخص شد که خون ریخته شده در آن محل خون مرغ بوده که کارگران سر بریده بودند. با توجه به اینکه هویت جسد هنوز مشخص نشده و ردی از عامل جنایت در دست نیست، رسیدگی به این پرونده تا روشن شدن راز ماجرا در شعبه دهم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

جستجو
آرشیو تاریخی