صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از کارخانه کاغذ پارس شوش خبر داد

تحقق بخش قابل توجهی از خودکفایی کاغذ تا پایان 1402

محمد مهدی اسماعیلی، خودکفایی در تولید کاغذ را سیاست راهبردی دولت مردمی دانست و گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که از مجموعه‌های تولید کاغذ به وجود می‌آید تا پایان سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از شعار محوری دولت مبنی برخودکفایی صنعت کاغذ تحقق یابد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی که در راستای سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان عازم شهرستان‌های شوش و کرخه شده بود از بخش‌های مختلف کارخانه کاغذ پارس شوش بازدید به عمل آورد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پس از بازدید ازکارخانه کاغذ پارس شوش در سخنانی کوتاه با تأکید بر اینکه دولت مردمی از تمامی مجموعه‌های تولید کاغذ حمایت خواهد کرد، گفت: با توجه به ظرفیت فعلی مجموعه‌های تولید کاغذ در کشور می‌توانیم به تحقق خودکفایی در صنعت کاغذ بیش از گذشته امیدوار باشیم ضمن اینکه از تمامی مجموعه‌هایی که با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در این عرصه وارد شوند به صورت جدی حمایت خواهیم کرد.
او با بیان اینکه کارخانه کاغذ پارس از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تولید کاغذ در کشور است، تصریح کرد: حجم تولید کاغذ در این مجموعه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از شعار محوری دولت مبنی بر خودکفایی صنعت کاغذ محقق شود.
 
زبان فرهنگ و هنر، رساترین ابزار برای انتقال دستاوردها و افتخارات ایران اسلامی است
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ همچنین، پس از بازدید از چندین پروژه عمرانی با حضور در شورای اداری این شهرستان‌ها و شنیدن دغدغه‌ها و نظرات اعضای شورا با بیان اینکه دولت مردمی مصمم به تحقق تمامی مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به استان خوزستان است، گفت: از آنجا که استان خوزستان به لحاظ ظرفیت‌ها استانی ویژه به شمار می‌رود، رئیس جمهور محترم طی یکسال و نیم اخیر هفت سفر به این استان داشته است که این مسأله نشان دهنده اهتمام شخص رئیس جمهور برای حل مشکلات این استان است.
اسماعیلی در ادامه به برخی اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تعالی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌های شوش و کرخه اشاره کرد و افزود: تجهیز امکانات مساجد، بازسازی مجموعه فرهنگی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی بخشی از اقدامات پیش رو در راستای تعالی حوزه فرهنگ و هنر این منطقه خواهد بود همچنین بودجه‌های مناسبی برای پروژه‌های فرهنگی در هیأت دولت مصوب شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، زبان فرهنگ و هنر را رساترین ابزار برای انتقال دستاوردها و افتخارات ایران اسلامی به نسل‌های بعدی دانست و گفت: در این راستا مدیریت فرهنگی دولت مردمی به دنبال توسعه ‏فضاهای مختلف فرهنگی و هنری با اهتمام ویژه به فریضه جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری خواهد بود.
 محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور از روند ساخت بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی شهدای شوش بازدید به عمل آورد و در حین این بازدید ضمن تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نکات موردنظر را در خصوص تسریع روند ساخت این بیمارستان بیان کرد.
گفتنی است، دیدار با خانواده سرلشکر شهید حسن درویشی از فرماندهان دفاع مقدس، حضور در یادمان شهدای فتح المبین، زیارت حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) و... از برنامه‌های حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خوزستان بود.

جستجو
آرشیو تاریخی