صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس جمهور

رهبر انقلاب شهادت عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفتند
شهید حجت‌الاسلام سلیمانی، همواره در خدمت نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام‌ عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
حادثه‌ سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ گرامی و دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سال‌ها امام جمعه‌ زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت می‌کنم.
 
بدرقه باشکوه پیکر شهید
مراسم تشییع پیکر مطهر عالم نستوه شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز با حضور مردم شهید پرور مازندران از مقابل سپاه بابلسر آغاز و سپس در جمع نمازگزاران جمعه مصلای المهدی(عج)، نماز برپیکر این شهید والامقام اقامه شد. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار اسبق مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه و دیگر چهره‌های سیاسی در این مراسم حضور داشتند.
بعد از ظهر دیروز مردم سوادکوه، زادگاه شهید سلیمانی هم مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام را از سپاه سوادکوه به سمت‌میدان امام خمینی(ره) شهر زیرآب برگزار کردند.
پیکر آیت‌الله سلیمانی به توصیه خودش و خانواده برای تشییع و خاکسپاری در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به قم منتقل و به خاک سپرده خواهد شد. مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام ساعت ۹صبح امروز (۹اردیبهشت) از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم آغاز و به حرم حضرت معصومه(س) ختم می‌شود. علامه جوادی آملی بر پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی نماز اقامه خواهند کرد.
آیت‌الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت.

 

تشییع پیکر شهید آشوری
 دفاع مقدس در تهران

پیکر مطهر شهید آشوری دفاع مقدس «جانی بِت اوشانا» دیروز جمعه ۸ اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه تهران با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شد.
شهید «جانی بِت اوشانا فقی بکلو» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی بود که برای حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از دست‌درازی به آب و خاک ایران اسلامی، در عملیات بدر (۱۳۶۳) به درجه رفیع شهادت رسید و عنوان «شهید وطن» به او تعلق گرفت. پیکر مطهر این شهید والامقام  پس از ۳۹ سال تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۵ و در زمان ریاست جمهوری با حضور در منزل این شهید که از هموطنان اقلیت آشوری است، با خانواده او دیدار کرد.

 

امیرآشتیانی در جمع وزرای دفاع سازمان همکاری‌ شانگهای:
پیام همیشگی دکترین دفاعی ما امنیت برای همه کشورها است

امیر آشتیانی وزیر دفاع کشورمان، در نخستین حضور در جمع وزرای دفاع سازمان همکاری‌ شانگهای با اشاره به اینکه سیاست‌های توسعه طلبانه غرب و ناتو برای احیای جهان تک قطبی سرعت گرفته است، تأکید کرد: دستاوردهای سازمان همکاری‌ شانگهای باید در مسیر تقویت سیاست‌های موازنه ساز قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی در این مراسم که به میزبانی دهلی نو برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه پیام همیشگی دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، پیام صلح، ثبات، دوستی و امنیت برای همه کشورهای همسایه، منطقه و جهان است گفت: به همین دلیل، امروز ما به طور جدی در صدد فعال کردن دیپلماسی دفاعی چندجانبه و مشارکت فعال در ترتیبات امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.
 امیر سرتیپ آشتیانی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای نقش آفرینی بیشتر و مشارکت فعال با اعضای سازمان همکاری شانگهای در محورهایی چون: برگزاری رزمایش‌های دریایی مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی بویژه ضدتروریسم، آموزش و انتقال تجربیات مقابله با تروریسم در اشکال مختلف آن، مقابله با بلایای طبیعی، مقابله با بیماری‌های همه گیر و دیگر موضوعات مهم، اعلام کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه این سفر با ویکتور خرنین وزیر دفاع جمهوری بلاروس و راجنات سینک وزیر دفاع هند دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی