گزارش و خبر

رقابت گاندوها و گرگانی‌ها
در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

تیم‌های ذوب آهن و شهرداری گرگان در نیمه نهایی لیگ غرب آسیا امروز ساعت 20:00 به میزبانی گاندوها به مصاف هم می‌روند.شاگردان مهران حاتمی با پیروزی در بازی اول از روحیه بالایی برخوردارند و در صورت کسب برد راهی فینال شده تا با تیم الریاضی لبنان دیدار کنند. اما  در سوی دیگر میدان تیم اصفهانی که بازی اول را بدلیل مصدومیت محمدرضا اکبری و میسیچیک از دست داده بود امروز در میان خیل تماشاگرانش تنها به برد فکر می‌کند و می‌خواهد کار را به بازی سوم بکشاند. تیمی که با توجه به یاران شاخصش توانایی این کار را دارد.بهنام یخچالی بهترین بازیکن دیدار اول در مورد تیم ذوب‌آهن می گوید:«باید به کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک بگویم چرا که آنها بسکتبال را خیلی خوب بازی می‌کنند. اما فکر می‌کنم از نظر دفاعی ما بهتر عمل کردیم و بهتر از دیدارهای قبلی ظاهر شدیم و همین موضوع باعث برد ما در دیدار نخست شد. فراموش نکنیم ذوب‌آهنی‌ها در طول ۴۰ دقیقه بازی با ثبات عمل کردند و نوسان کمی دارند و این را بارها در لیگ برتر و سوپرلیگ غرب آسیا نشان داده‌اند.»
ملی‌پوش بسکتبال کشورمان خاطر نشان کرد: در برابر چنین تیمی اگر اشتباه کنید باید تاوان آن را هم بدهید، عدم تمرکز برابر ذوب‌آهن یعنی فرصت بازگشت دوباره به این تیم و همین مسأله کافی است تا آنها به بازی بازگردند. در هر حال ما فقط برای پیروزی بازی می‌کنیم.»

 

چین تایپه حریف والیبال پیکان

تیم والیبال دختران پیکان، بعد از اولین باخت مقابل میزبان، فردا در دومین روز رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به مصاف نماینده چین تایپه می‌رود. تیم فاطمه رشیدی، قهرمان فصل قبل لیگ برتر والیبال زنان ایران بعد از باخت 3-2 فردا هم کار راحتی مقابل چین تایپه ندارد. پیکانی‌ها، شنبه در آخرین بازی دور مقدماتی به مصاف نماینده ژاپن می‌روند.

 

تحقیر رئال مقابل خیرونا!

رئال مارید با 4 گل در خانه خیرونا تحقیر شد.کارلتو ریسک کرد و رئال در شبی که کریم بنزما ستاره خود و تیبوکورتوآ دروازه‌بان اولش را در اختیار نداشت، مقابل خیرونا جسور 4-2 باخت.کاستیانوس ستاره آرژانتینی خیرونا در این بازی به شاگردان آنچلوتی فرصت نفس کشیدن نداد و با 4 گل دمار از روزگارشان درآورد. رئال مادرید که انگار بی‌خیال لالیگا شده است با این باخت، با اختلاف 11 امتیازی، بعد از بارسا در رده دوم قرار دارد و خطر اتلتیکو برای از دست دادن همین رده دوم را هم بخوبی حس می کند.

 

جنجال تبانی در انتخابی کاراته!

باز هم انتخابی تیم ملی کاراته و باز هم حاشیه. درحالی که قبل از این مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته همیشه حاشیه‌خیز بوده است، این بار ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی ادعای تبانی را در این مسابقات مطرح کرد.پورشیب که همیشه به خوش‌اخلاقی معروف است، در جریان رقابت‌های انتخابی وزن منفی 84 کیلوگرم، مدعی شد که کیوان بابان و مهدی خدابخشی دو نفر از کاراته‌کاهای این وزن با یکدیگر تبانی کرده و بابان عمداً مقابل خدابخشی باخته است. این ادعا در ادامه اعتراض این دو را در پی داشت. درحالی که درگیری لفظی بین خدابخشی و پورشیب ممکن بود به درگیری فیزیکی منجر شود، اطرافیان وساطت کردند تا شعله این آتش را بخوابانند. بعد از این جریانات اما مهدی خدابخشی هیچ تمایلی برای دفاع از خود نداشت: «بروید از همان کسی که تهمت تبانی زده ماجرا را جویا شوید، من هیچ حرفی در این مورد ندارم.»پورشیب هم که این اتهام را مطرح کرده بود، تلفن خود را جواب نداد تا مشخص شود او هم تمایلی به صحبت در این باره ندارد.بعد از این حواشی، این سه کاراته‌کا به کمیته انضباطی معرفی شدند و حالا تا اعلام رأی، از حضور در تمامی رویدادهای ورزشی محروم هستند، حتی در صورت دعوت به اردوی تیم ملی هم، تا اعلام رأی حضورشان معلق خواهد بود.

 

حضرت پور در انتظار تصمیم عطایی

محمدرضا حضرت پور لیبروی تیم ملی والیبال، با اینکه فصل جدید با شهداب یزد قرارداد دارد، اما نمی داند در قهرمانی باشگاه های آسیا می تواند برای تیمش بازی کند یا نه:«من برای فصل جدید با شهداب یزد بسته ام، اما فعلاً نمی دانم برای باشگاه های آسیا می توانم این تیم را همراهی کنم یا نه؟ این اتفاق به تصمیم سرمربی تیم ملی بستگی دارد.» او امیدوار است، امسال تیم ملی والیبال برای حضور درالمپیک هت‌تریک کند:« با اینکه امسال، سال خیلی سختی داریم، اما امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و با تصاحب سهمیه برای سومین بار پیاپی درالمپیک بازی کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی