صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم دیروز سه شنبه 5 اردیبهشت را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  معاون دبیرکل سازمان ملل متحد صبح دیروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی  گفت‌وگو کرد.
   به گزارش ایرنا، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در تشریح محتوای گفت‌وگوی خود با حسین امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌هایش درباره یمن و افغانستان گفت: وزیر امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران روابط نزدیکی در بحث آمادگی و واکنش به فجایع انسانی با ما داشتند. امیدوار هستیم که شاهد گسترش هرچه بیشتر روابط باشیم.
   وی همچنین در دیدار با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، آخرین تحولات منطقه علی‌الخصوص گشایش روابط میان ایران و عربستان سعودی، مشکلات بشردوستانه در سوریه و یمن و همچنین چشم‌انداز صلح در منطقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

  نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان ساماندهی مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در دستورکار دارند که به‌ موجب آن ادامه تحصیل کارکنان رسمی و غیررسمی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی داخلی و خارجی ممنوع است.
   طبق این طرح که اکنون در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است کارکنان دولتی صرفاً مجاز به ادامه تحصیل در دوره‌های مجازی و غیرحضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ساعات غیراداری هستند.
 
  مراسم وداع با پیکر شهید «جانی بت اوشانا» امروز از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.
   سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهید تازه تفحص شده آشوری گفت: روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت مراسم وداع در پادگان ۰۱ ارتش برگزار می‌شود و پیکر مطهر شهید در روز جمعه ۸ اردیبهشت بعد از نماز جمعه تهران بر دوش مردم پایتخت بدرقه خواهد شد.
   برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آیین مذهبی آشوریان بعد از نماز جمعه در کلیسای حضرت یوسف برگزار می‌شود و پیکر شهید جانی بت اوشانا برای تدفین به اسلامشهر منتقل خواهد شد.
 
  سرلشکر «احمد شریف» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: ۸۵ درصد از طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران تکمیل شده و سایر اقدامات مانند تأسیس برجک‌ها نیز با قوت تمام ادامه دارد. هدف از این اقدامات حفاظتی جلوگیری از ترددهای غیرقانونی بویژه مقابله با تهدید تروریسم است.

  وزارت خارجه امریکا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه این کشور در قبال امور داخلی ایران، در بیانیه‌ای از تحریم افراد و نهادهای ایرانی به بهانه نقش داشتن در «نقض حقوق بشر» در ایران از سوی این نهاد و وزارت خزانه‌داری امریکا خبر داد. وزارت خزانه‌داری این کشور هم علاوه بر تحریم شورای عالی فضای مجازی ایران، چهار نفر را در ایران با ادعایی از همین دست تحریم کرد.
   این تحریم‌ها در هماهنگی با انگلیس و پس از اعلام تحریم از سوی ایران علیه اشخاص و نهادهایی در اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس اعلام شدند.

  دولت انگلیس مجوز برگزاری تجمعی ضد ایرانی را در لندن برای روز شنبه ۲۹ آوریل(9 اردیبهشت) صادر کرده است.
   ایرنا دراین‌باره نوشت: این رویداد به وضوح با هدف تحریک اعتراضات در داخل ایران است، آن هم در زمانی که کشور با پایان ناآرامی‌های پاییز گذشته، همچنان در آرامش به سر برده است.
   این حمایت آشکار دولت انگلیس از اقدامی که با هدف مداخله در امور داخلی ایران است، نشان دهنده انحراف نگران کننده از هنجارهای دیپلماتیک است و می‌تواند تنش موجود بین دو کشور را تشدید کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی