صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

۴۵ درصد آب شرب پایتخت از چاه‌ها تأمین می‌شود

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد آب مورد نیاز شرب تهران از چاه‌ها و ۵۵ درصد از سدها تأمین می‌شود.
محسن اردکانی‌ با تأکید بر اینکه قطعی و جیره‌بندی آب تهران در دستور کار قرار ندارد، افزود: مردم همراهی می‌کنند، جای نگرانی نیست و آب مورد نیاز مردم با رعایت صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در تابستان تأمین خواهد شد. ضمن اینکه اگر مشترکینی که بیش از الگوی مصرف که ۱۴ مترمکعب بر ثانیه مصرف آب شرب دارند به زیر الگوی مصرف بیایند، هیچ نگرانی بابت تأمین آب نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تعرفه‌ها نیز بیان داشت: نرخ تعرفه‌ها طبق قانون خواهد بود طبعاً برای پرمصرف و بدمصرف‌ها که بالای دو برابر الگو مصرف دارند، افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ درصد از مشترکین بدمصرف هستند یعنی بالای دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند که این ۵ درصد؛ ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اردکانی درباره میزان مصرف آب از چاه‌ها گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد آب مورد نیاز شرب تهران از چاه‌ها و ۵۵ درصد از سدها تأمین می‌شود، در تابستان این نسبت تغییر کرده و استفاده از آب سطحی افزایش پیدا می‌کند.
وی درباره کیفیت آب نیز خاطرنشان کرد: کیفیت آب خط قرمز است؛ هر آبی که در شبکه‌های توزیع شهر وارد می‌شود، کیفیت و استاندارد لازم را دارد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
جستجو
آرشیو تاریخی